söndag 9 mars 2008

Så har då dagen T varit - T som i The Party

Vi hade fantastiskt kul - sammanlagt hade vi 25 sorter med allt. Närmare 100 personer kom så ni kan tro att vi var nöjda...

Några frågade: -Har ni det här varje helg?
-Nja, inte direkt svarade jag (ja, alltså innan jag svimmade...!!)

Mmm jag blir riktigt sugen igen när jag ser bilderna.
Här uppe finns ju inget fönster så det blir ju lite mörka bilder.

Drömmer om orangeriet där det finns en lååång disk med alla sorter uppradade.
(In my dreams..!)

Citronpaj

Irénes & min specialité!
Vi gick på vegetarisk matlagningskurs i Sandviken för 25 år sen. Vi blev tilldelade desserten på avslutningsmiddagen. Fröken Karin, 80 år, en inbiten veg.fantast, otroligt duktig, höll på att börja gråta när vi kom med vår kreation:

-Men flickor, det är ju en riktig sockerbomb - sånt kan man inte äta!!!
Jag ska skickar er en bok om sockrets farligheter.
Självklart hade tanten rätt - ingen nyttighet - men jisses, what a taste!

Boken har jag kvar - mycket bra!



Fredagkväll kl 24:00
Kex med nygjord varm lemoncurd...
Attans vad vi har bakat!!! (det här är kamrat Iréne från Sandviken)
06:00 var vi uppe & bakade igen (vi kommer aldrig att byta yrke!)


Odd Molly höst/vinter inköp
Huvudstadsbesök i fredags med Mollys nya kollektion, vi blev inte besvikna... underbar kollektion!! Tröjan är en gammal goding dom hade hängandes.

Som vår gode Ernst säger: Den talade till mig!

-Eva, jag måste få följa med dig hem - du ser ut som en lodis när du går omkring på Smultrongården & plockar när ni inte har öppet, du skrämmer folk, med mig blir det ändring på det!!!

Ja, det kan man ju säga... I love it!!

Vi har fått en ny Molly leverans igen. Knäpper kort på tisdag - ni är många som vill se sortimentet. Jag lovar inom 2 månader ska vi själva kunna lägga ut dom på hemsidan så ni kan se där & boka lättare.


Min köksbordsbricka
Gillar grejerna så mycket på den, speciellt lilla musen som läser...
Fotade på golvet - bäst ljus!

Bandysäsongen är över!!!
Kan ju tyckas att en mor ska vara tacksam att barnen "rör" på sig.
Jo visst! Käre maken tränar 14-åringens lag.
Tar ju lite tid i denna mycket aktiva familj...
Han är även tränare för fotbollslaget, ja, ni förstår kanske att jag blir såå tacksam att det nu bara är EN sport!!
Lille Fabian efter 12 timmar på bandyturnering, lite fnittrig blir man då.
Och du Melinda, vad säger du om "frillan"...??

Barcelona tips!! Åker snart.
Har nån nåt måste se tips? Eller vart man ska bo? Eller nåt annat??

Vi har fått extremt mycket grejer i veckan - därför denna låga "bloggaktivitet".

Nu hörs vi alldeles snart igen, kram Eva & Iréne hälsar!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Ja bakverken smakade lika bra som bilderna är vackra.//Britt

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket kakbord!!!!! Förstår att det gick åt! Ha en skön söndagskväll! Kram!

Majas mammelucker sa...

Mums...jag tar mig en bit till
det smakade jätte bra Eva..Tack för senast..
jaa barn och man som tränar pust det tar sådan tid..har en son som spelade hockey innan han skadade knät och han tränade 5 dagar i veckan..inte kul..det tar sådan tid..och en dotter som spelade fotboll då visste vi vad vi skulle göra på fritiden..nu är det lugnt..vi har fritid..
Hoppas ni har haft en skön helg..sköt om dig!!Kram Maria

me and alice sa...

Hej Eva!
Oj, ni har också varit med om en del... hur har det gått med din brännskada?
Hi, hi...Kul att höra att det är fler som har så många olika aktiviteter med barnen hela tiden.
Vilket tea party du hade... För 100 personer det var inte dåligt! Skulle gärna ha varit med då!!
Kram / susanne
Ha en skön Söndag kväll!

mig & alice sa...

Hej vännen.

Åhhh, det kakbuffén hade jag mer än gärnat varit på, såååå gott och dekorativt!
Vad duktiga ni är :-)

Duuu, där ligger nog mina söner i lä när det gäller långt hår, hahha. Men han var ju ordentligt söt i det:-)

Ska du åka till Barcelona?? Ja, jag är då inte ett dugg avundsjuk.....alls ;-).

Ha det bäst!
Kramisar i massor.
Melinda

Vardagslycka sa...

Oj, vilka bakverk! Förstår att ni hade fullt upp!
Låter mysigt med Barcelona! Har inga bra tips att komma med, jag var där för två år sen på en weekend fre- tis. Och jag sprang runt som en yr höna, det var så mycket jag ville hinna med! Vi var där i början av juni och det var jättevarmt,hann även med att sola på stranden som ligger mitt i stan + massor med shopping.
Ha en härlig resa!
Kram, Carina

Handplockat sa...

hej hopp
hur trött borde inte du vara
tröjan och go fikat ser underbara ut
ha en bra måndag

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Jeg sitter akkurat her med min morgenkaffe, så det passet bra at du serverte så mye godt...mmm, de var farlig gode...
Ha en fin dag!
Lena

Signes Vind sa...

Kul att få vara med på tepartyt!! ser smaskens ut. Tar gärna pajreceptet vid tillfälle - socker behöver man (speciellt min hjärna)!!
Grattis till Odd Molly fyndet (vill oxå haaaaaa). Har köpt jeansjackan nu - kan inte låta bli är beroende!
Dottern är ju i Barcelona men hon har inte riktigt samma preferenser som vi tror jag så jag kan nog inte tipsa dig om något. Men ha en bra resa o ta med dig kameran! Kram Lotta

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!! Vilket mysigt teaparty!!
Där skulle man velat vara!
Tröjan var jättesnygg! Jag tycker golvet under brickan är väldigt fint också(förstår att du ville ha med det på bild hi hi...)Söt kille i långt hår! Kolla in på min minsting som sover i min säng och kolla kommentarerna.....(Ja, jag får inte klippa honom ,han är livrädd!)
Kram

Anonym sa...

Hej!
Jag ville bara tacka för den goda överraskningen som låg i min påse! O jackan jag köpte är kanon, jag kommer strax tillbaka o handlar mer, du har ju världens finaste butik! Får ordna kundbesök oftare i Örebro.

/Jenny, Jönköping

LantlivsAnette sa...

Ojj ojj vad ni är flitiga..bakar och står i..jag kan bara tänka mig hur fint och gott allting var, det är ju bara en fröjd att komma in i din gård,sen att få sitta ner och fika..jaa..vad underbart det måste vara alltså !
Och inte är det nåt ni orndnar varje helg precis,det är otroligt mycket jobb bakom.
Lilla Fabian,han ser verkligen fnittrig och trött ut efter det passet...så söt han är,väldigt lik dig,men det har han nog fått höra många gånger..
Ha det nu så underbart på semestern...
Kram Anette

Randi sa...

Oi..hvilken fristelser....legger på meg ett kilo bare av å se på bildene jeg.

Ha en flott dag.

Anonym sa...

Åh det verkar varit ett lyckat kalas! Vad roligt =) och vilket finurligt tallriksställ, eller våningsfat? Det ser ut att gå att plocka isär? Är det så? Isåfall är det det smartaste jag sett och vill självfallet ha ett NUUU!!!
Kram//Z

Tankar tar tid sa...

Vilket party det måste ha varit ... vad mycket godsaker ... det vattnas i munnen när jag ser allt mumsigt! Förstår inte hur ni fick plats allihopa i din lilla butik.

Lyckost som får åka till Barcelona. Var där för knappt två år sedan. Ett bra tips är att åka med rundtursbussarna, det finns tre olika linjer, då kan man hoppa av och kliva på igen efter linjen. I mitt tycke är det den röda och den blå som är bäst. De passerar de flesta sevärdheterna och de är ju de som man bör se såsom: Sagrada Familia, Park Guell, Picasso muséet, ströva runt i Gotiska kavarteren, hamnen och stranden. Gå längs Av Diagonal med sina lyxbutiker. Bara ett axplock på vad man kan göra där.

Kramar Christina

Lise-Lotte sa...

Hej
Satt hemma och tyckte allt var grått och trist, kom då på att det var ett tag sedan jag var inne på din hemsida/blogg. Vilken tur att jag kom på det för det är alltid lika trevligt och roligt att se dina fina bilder och läsa din blogg.

Det är dags för mig att åka och ta en fika och shoppa lite hos dig

sköt om dig
kram
Lise-Lotte

smultrongården sa...

Hejsan!

Kakfatet går tyvärr inte att plocka isär. Dock tar man bort tallrikarna om det är så du menar??

Säg till om du vill ha!

Lise-lotte, ni är alltid lika välkomna!

Och Jenny, vad kul att du skriver! Jätte kul när du kommer på besök!

Lotta jag tar med kameran men fotar ju inte hälften så snyggt som dig...