söndag 6 juli 2014

LOPPIS


Långt innan 10 var här fullt av glada loppissäljare. 
Vi hade ju öppet i butiken samtidigt så det enda jag hann göra var att fota dessa bilder….

Men det lät som dom flesta säljarna tyckte att dom blev av med en hel del grejer.
Kul!

Det var ju vårt allra första loppisår och kanske blir det en fortsättning nästa år. vi får ta och göra en utvärdering bland utställarna och höra vad dom tyckte.
TUR med vädret hade vi hur som helst och det är vi mycket tacksamma för!!!!!!
Skillnaden på regn/kallt och sol och varmt finns liksom inte….


Här är Hanna i gårdagens SUPERDEAL. 
Ni som besöker oss vet ju att vi brukar kunna ha lite extra i butiken. Ibland hinner vi skriva det på våra socialamedier vilket vi gjorde igår. Några av läsarna får sina outfits i lådan nästa vecka, skoj när fler än de som besöker oss tar del av det som händer här:)

Klänningen är från Haust. 


Igår körde vi AW (hihihi) här på Smultris. 
Jag bjöds en mycket sommarfräsch och god drink. Hanna och fadern experimenterade och det lyckades mycket, mycket bra. Faktum är att vi funderat på att äntligen (kanske) få till en AW-kväll här.
Goda drinkar och mumsigt grillat. 

Någon härlig sommarkväll. Vi får väl se hur det går….

Underbara härliga sommar!!!!
Här en bild som käre mor sänt från Svärdsjö där Lasse Berghagen uppträdde igår. 

Som jag älskar dessa uteaktiviteter på sommaren!!!!!!!!
Man samlas och äter ihop, lyssnar på visor och stora konserter. Gamla och unga.
Och sent, sent håller man på eftersom det är så ljust.
Wow, det finns verkligen inget bättre. Hela Sverige spritter av liv. Lovely!

Nu skall jag ut och kuta i skogen.
Tänk om turen infinner sig - då kanske det kan dyka upp en liten kantarell, vem vet;)

Sköööön söndag kära vänner. 
Sommarkram från mig. 


1 kommentar:

Unknown sa...

åh vadjag längtar upp till er <3 men har bokat in er i kalendern nu 2 ggr i höst/vinter första gången blir 28 september. Sen 29 november också. Har jag tur så prickar jag in er julmarknad i år. Fast den villiga inte riktigt tänka på än. men drömma till er måste man få göra <3
kram
AnnaSC