torsdag 30 mars 2017

Holbox del 2


Hej svejs,

Vi fortätter vår rundtur i Holbox. Som fö uttalas sch istället för x på slutet.













När vi checkat in på kvällen var vi lite hungriga och insåg snabbt att buffén (a´la all in clusive - vilket går fetbort) på hotellet inte var något för oss. Vi hade inte en susning hur långt det var till stan men började promenera. På sandiga gator. Utan lyse. Med havet tre meter ifrån oss. Det var bokstavligen kolsvart där vi gick. Rätt udda känsla. Vi som aldrig sett stället i dagsljus tyckte det var lite småläskigt. Och väääldigt konstigt att man inte satt upp lampor...??? 
Till stan visade det sig vara otroligt nära. Max 10 min att gå på den kolsvarta vägen.
Vi valde stället som spelade högst musik, kikade in och där var i princip fullt. 
Ett litet träbord för två fanns dock ledigt. 
Jag trodde inte mina ögon.
It was a dream!!!!!
Shit alltså, det hade ALLT en inredningsnörd någonsin kunnat drömma om. 
Sååå svårt att fånga på bild dock. Nr 1 så var ju allt byggt under bar himmel, bara det tilltalar ju. 
Palmer inne i restaurangen och en massa underbart fina baliparasoller och lampor i träden. 
Vilken känsla!!!!
Det kommer lite bilder här, men som sagt, känslan IRL går liksom inte att förmedla.
Vi gick hem och la oss på vårt hyddliknande hotel och var väldigt spända på hur allt skulle se ut när det blev morgon. 
Stället heter LUUMA. Dom har ingen hemsida el nåt, men finns på instagram. Går att googla namnet och se en massa fint;) Allt var så grymmandes, grymt snyggt!!! Möbler, färger, materialval etc... 
EXAKT som jag skulle vilja ha det.... och den soffan här nedan är ju inte heeelt olik Smultrongårdens, eller hur...;) Vi kan dock inte ha vår ståendes under bar himmel, oh no!!






Det var som en dröm att titta ut på morgonen. Oj, så vackert det var. Rena rama paradiset. Flera gånger per dag under resans gång sa vi hur vackert allt var och att det var som att leva i en dröm. 
Vi var sugna på att se den lilla ön, 3 km bred och 3mil lång. Så vi hyrde cyklar på hotellet och gav oss ut på tur. HUR kul som helst. Jag fick lov att sätta på mig en tunn poncho efter ett tag, trots att vi inte solade så stekte det på oss. 










Vi skulle vara borta 14 dagar vilket jag verkligen rekommenderar. Nu kanske folk som inte jobbat 24/7 dom senaste 20 åren brukar semestra 14 dar, men vi har inte gjort det och det var hur bra som helst. Kändes som jag skrev igår, som flera månaders semester.
Vi hade aldrig någon panik med nåt. 
På Holbox fick vi relax delux kan man lätt säga. 
Värsta coola lunken, folk gick som sagt barfota och chillade runt.
Skulle lätt åka dit igen. Meeeen vi är lite för rastlösa att stanna på ett sånt chilligt place föör länge. 
Vi hade förbokat tre nätter men ökade på till fyra. 
Hotellet, Villas paraiso del mar,  var superbra tyckte vi. Inte värstaste mysigaste rummen man varit med om, men absolut helt ok. Mycket, mycket prisvärt! Hela hotelgrejen var dock kanon. Området byggt som en regnskog, lobbyn hur läcker som helst och restaurangområdet där vi hade en GRYM frukost var fantastisk. 
Rekommenderar verkligen det hotellet!! Ving har hotellet till sina gäster så därför trodde vi att det skulle vara bra, vilket visade sig vara rätt;) 

Vi säger morsning och goodbye från barfotaön utan riktiga bilar. 
Skall ni till Mexico, får ni inte missa denna magiska lilla pärla. 
Biggest LOVE på HOLBOX. 

I morrn får ni hänga med till det andra stoppet på vår resa. 
Hoppas dagen är bra och att solen skiner på er. Jag får allt skynda mig ut, Facebook säger att solen skall försvinna och jag skall klä på mig för att hålla mig torr idag. Regnet är på g alltså, haha! 
Tack fejjan som håller oss uppdaterade....

Inga kommentarer: