tisdag 10 juni 2008

1-års firande - GRATTIS MIN BLOGG!

Japp, idag är det prick ett år sen Adam & Eva började blogga.

Super kul är det verkligen !

Men jag är ingen direkt hävert. Tekniken spelar mig ofta ett spratt & jag är för otålig att lära mig... och Adam är inte värst sugen på att hjälpa mamma...

Men som ni säkert märker älskar jag att skriva (hm, blir gärna lite långrandig). Jag ser mig och alla mina nya bloggpolare när vi fortfarande delar tips & idéer vid 80 bast, det gör väl ni med!??
Hoppas det i alla fall.


Det här var min första bild.
På en nymålad lektstuga. Jisses vad jag var nöjd med den!
Nu kommer vi att flytta den till Smultrongårdsgräsmattan.
Så att vi kan ha fikabröd & grejer i den. Så vi slipper allt spring in till huset.

Förflyttningen av den är nog värd att dokumenteras... vore skönast att fly fältet skulle jag vilja säga!

I morron har vi ett till firande:

SMULTRONGÅRDEN FYLLER 2 ÅR

Yes, så är det. 17 juni 2006 började vi.
Så ons, tors, lör & sönd firar vi med en massa extra grejer.

Känns jätte konstigt att det bara är ett år. Det är som den alltid funnits i mitt liv.
Jag kände ju det första gången jag var i huset, hm knepigt hur det kan vara.

Nu är alla som vill HJÄRTLIGT VÄLKOMNA att fira med oss!
Annonser kommer i NA & undrar ni nå´t så ring bara.

Kram från en som "dubbelfirar"

Ska kanske även passa på att tala om att vi har fått påfyllning från 4 leverantörer i veckan. Nya sommarkläder från Odd Molly, massor av nytt från Miljögården, ursnygga linnetyger & möbler fr 2 andra lev. Har vi tur hinner Green Gate & House Doctor också
dyka upp. Så vi är "överfyllda" igen...

19 kommentarer:

Emm´s design sa...

Åh vilken fin stuga och åh vilken härlig Smultrongård!!!

Hittade hit av en slump, och har nu varit och handlat Plaza för att kunna läsa om er och se fina bilder.

Jag återkommer gärna!

//Emm

Kallholmen sa...

GRATTIS....! Till både Blogg och Smultrongård. Av alla bloggar är din bland det roligaste att läsa du skriver så bra. Sen är det otroligt roligt att se både från butiken och ditt hem.
Kramar Carolina.
Malin hälsar nog också...från en strand i Alicante...!

Signes Vind sa...

Grattis kära du. Det är så roligt att läsa om dina äventyr på Smultrongården och jag längtar dit, tänk att få sitta och fika hos dig och få titta på alla fina fina saker du har.
SuperGrattis och jag ser fram emot många år tillsammans i bloggvärlden. Kram Lotta på Signes vind

hemtrevnad marie sa...

Nämen grattis i dubbel bemärkelse!!!
Ha det så himla gôtt i allt firande, och hoppas ni får många besökare....(jag hade väl sprungit hos dig jämt, om jag bott nästgårds!)
Kram på dig!!

Sandra / Vit design sa...

Ett stort grattis till både bloggen och Smultrongård! Kram Sandra

Anna sa...

Grattis på födelsedagen! Ska du ändå inte fira med en tävling, så säg!

Lisa

mig & alice sa...

Grattis i DUBBEL bemärkelse!!

Ja, jag hoppas verkligen att vi sitter här och delar tips på snyggaste löständersglaset om sisådär 50 år *fniss*.

Du, det var då bland den finaste lekstuga jag någonsin skådat, förstår att du blev nöjd med den.

Ha en underbar vecka vännen!
Kramar i massor
Melinda

Sallys hus sa...

Hallå där!

Man får väl gratulera till dubbeljubilaren....fniss...

Hoppas Karin kunde hjälpa dig....fniss...säg till i så fall för om rengörare ingick i rengöringen känner jag mig en smula lurad...och slutkörd...phu!

Mmm...tänk vad åren går. Det här blir min 3:e sommar. Kan inte riktigt fatta det.
Önskar dig ett stort lycka till i helgen hoppas vädrets makter är med oss och att du får många besökare....:)
Kram Katarina

Anna sa...

Hej EVa!

Pappa, vår förstedräng, låter hälsa att han använder en vanlig plastspann som han tömmer varje dag på komposten. Det kvittar egentligen vad du använder, så länge det är rostfritt. Det är dock viktigt att tömma ofta. Både för din och besökarens skull!

Ja, du är modigare än mig om du sätter igång det. För du har väl ingen förstedräng? :)

Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattsi till både 1 och 2 årsdag!! Du har en ljuvlig butik och än ljuvliga hem, allt är så vackert! Vilken fin liten stuga, om jag inte vore 168 cm lång skulle jag ha flyttat in där; ) Så vackra bilder fr Plaza fr ditt hem!!! Mari.

Anonym sa...

ÅÅåååhhh! Bor ju i Örebro så jag kommer absolut på ett besök I Juli då pengarna rullat in! Håll utkik efter en tjej med glasögon!

Sallys hus sa...

Ha ha....vist är det kul det där...
Man går ut på restaurang å så tar de pankakor....
Måste berätta...
Kajsas fröken sa till pekade på en pojke hon haft iklassen tidigare som nu går i åttan och sa
-Titta Kajsa det där vore väl nåt för dig??? Är han inte söt??
.....-Va???? sa hon...han är ju stor ju!!!!

-Ja nu ja sa fröken men när ni är stora är det alldeles lagom...
-Nä för min mamma har redan hittat en söt pojke åt mig......hans mamma har också en blogg och de har ett superlyxigt badrum!!!

Ha ha...kan säga att det tog ett långt tag innan jag mindes att det var Fabbe jag skojjat med henne om för länge sedan.......ha ha...tänk vad de kommer ihåg.

Jag är jätte nöjd med tygerna och det kommer bli såå bra!

Förstår att du är trött. Du hade en riktig rusch!
Men kul att det är så mycket folk som letar sig ut.
Mattias sa att det hade varit hur många bilar som helst som kommit upp idag.....får nog ta och ha öppet nästa gång du har stor helg....ha ha....
Jag o syrran åkte vidare till Nora....känner mig lite slut och behövde en dag då man inte gör ett endaste dugg.
Natti natt, kram katarina

Sallys hus sa...

Hallå igen!
Glömde ju fråga...
Ska du ha öppet på Midsommardagen??
Kram

Designe sa...

GRATTIS till ett år på bloggen och 2 år på Smultrongården! Vilken fin bild på den lilla stugan! Ha det gott! Kram :)

Sallys hus sa...

Jo det lutar åt det...har ingen lust men man känner ju att man måste...
Vi ska ju åka bort och vara borta till söndag men jag tror att jag åker hem på lördagsmorgonen och åker tillbaka på kvällen.
1½ timme i bil är väl inget?? fniss....
Så det blir nog inga snapsar här heller.
Katarina

mig & alice sa...

Hej Vännen.

Du har en utmaning att hämta inne hos mig om du vill :-).

Hopppas att du har det bra och att din midsommar blir solig, varm och bara sådär härlig som den alltid är på alla bilder ;-).

Här laddar vi med filtar utomhus på fredag och hoppas på det bästa.

Kramar i massor
Melinda

Anna sa...

Hej! Jag vill veta mer om dig och har därför utmanat dig! Se min blogg!

Lisa

mig & alice sa...

Ville titta in och önska dig en riktigt trevlig midsommar!

Kraaam Melinda

Majas mammelucker sa...

Halloj Vännen!
Ville bara önska dig en skön och trevlig midsommar!
Kram Maria.