fredag 21 november 2008

Oui oui!

Så kom han då äntligen. Mannen som nästan börjar kännas som en Messias i mitt liv. Men det är klart han inte är. Långt ifrån. Tänk om killen visste vilket ansvar han har... Nu är det dock så att denna branschen inte är lika ivrig som jag. Innan han skulle gå sa jag: - Kan man tänka sig att du har en endaste susning varthän det landar?? - Ooooooonej, det måste jag se mycket närmare på.
Ja förstås! Tänkte inte på det...

Tro´t eller ej - men det är detta vi suktar efter. Det trodde ni inte vá!?? Ser väl kanske ut som nåt efterkrigsaktigt plejs på nån otroligt sunkig bar. Men det är alltså denna terass vi så otroligt gärna går ut barfota på i november & avnjuter frukosten på. Helmysigt!

Denna karamell för ögat är det kolossala badrummet på nån myrkvadrat ungefär. Här skulle jag få svindel fort, så allt måste ut och den jätte fina kommoden skulle in här med ett stenhandfat ståendes på. Och en härlig fransk gammal kran. Skulle bli såå fint! Eller hur??

Här står mäklaren & gestikulerar på ett mycket karaktäristiskt franskt vis. Hon behövde inte direkt sälja in nåt till maken. Han blev liksom såld direkt. Och skulle ni känna honom visste ni att det inte händer ofta. Så detta ser lovande ut!

Men, men familjen Eriksson & co är mitt uppe i verkligheten. Julmarknaden väntar. Kanske se vi??

I såna fall ska ni veta att ni är riktigt VÄLKOMNA! Fick in massor av House Doctor jul & Sia idag. Skoj, skoj!

Riktigt skoj för alla barn i morron är att vi har ponnyridning. Kul för en horselover som jag!

Har redan kollat upp att det finns ridning i Vence, det gör det. Så himla kul, det ska jag ha tid för i min framtid (precis som i dåtiden, hihi).
Julfeeling kram från oss alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med husvärderingen och hoppas ni får eran dröm. Jag kikar in på bloggen ofta och tycker att den är sååå inspirerande. Ert kök är verkligen ett drömkök.
Mvh Susanne

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det låter så spännande med era nya planer,det är ju det som är grejen att våga ta nya steg.
Kram Marlene

LantlivsAnette sa...

Men Eva, Eva !
Det där stället måste ju bara bli ert !! Jag håller alla tummarna..jag tror nog att det blir så..hoppas, hoppas..
Du är precis som jag, ivrig och ger sig inte så lätt...
Ojjj, vad härligt, jag ser ju bara på bilderna hur fint det kommer att bli då du har fixat där..terassen är ju underbar, vilken utsikt över takåsarna...
Lycka nu till med Julmarknaden också..
Kraaam Anette

mig & alice sa...

Men hallå!!
Vet du vilken bild jag fick på hornhinnan nu??

Jo..där sitter du och jag och sippar på ett gott vin för att sedan ge oss ut på en fenomenal loppisrunda runt om i Provence!!
Kan inte du se det också Eva? hahahah ;-)

Jag håller verkligen tummar ocg tår för att det ska bli som ni vill...och du...nog ser maken drömmande ut i blicken alltid :-).
Honom har du ju iallafall fått på kroken nu...nu är det bara att vänta på Messias.

Ha det så gott vännen.
Kraam
Melinda

Sallys hus sa...

Halloj!

Jag kan faktiskt se framför mig hur mysigt det kan bli...:)

Jo du......helgen är jag nöjd med...
Sist du hade fredagsöppet sa maken att jag var dum i huvudet som inte hade öppet samtidigt....det vaar massor av bilar upp och vände då.....så i fredags erbjöd sig syrran att stå i butiken medans jag jobbade i Kumla.
Söndagarna är ju öppna nu ända fram till jul....så nu är det jobb 7 dagar i veckan.....pust!
Jag har hört av flera kunder att du haft massor av folk....så kul!
Hoppas ni är nöjda! Det krävs ju mycket jobb både före, under och efter en sån helg!
Jag kan tro att du tar en stunds mys i ditt fina badrum nu....vilar trötta fötter i ett bad och låter hjärnan varva ner framför en film....maken serverar champagne och axelmassage...;)
Ha en ny härlig vecka, kram katarina