söndag 5 april 2009

Bortkopplad från omvärlden!

Och Blomstervecka på Smultrongården...


Jag lovade ju att återkomma med bilder redan när vi hade landat. Och nog har jag tagit bilder allt!! Men inte lätt att få till någon typ av connection med omvärlden. Kära nån!

Vårt Vence kryllar inte direkt av internet caféer. Men nog trodde jag väl att det skulle funka något sånär. Men tyvärr - jag har varit helt borta från omvärlden dagarna i Frankrike.

Besökte dock France Telecom innan vi åkte hem och kollade abonnemang på internet, tv och telefon. Men är vi egentligen i behov av det?? Nja, det är frågan.

Får fundera.

I alla fall har vi haft det helt underbart!!

Hanna utbrast när vi körde runt i vår lilla stad:

-Men mamma, det är ju precis som på film!

"Du kommer ihåg den feel good filmen vi såg för ett år sen, när killen ärvde det där franska huset".

-Mmm svarar jag, det är A Good Year du menar.

Vi har haft den på random play när du varit i Thailand, haha!

Lustigt för precis samma känsla fick jag när vi åkte runt där första gången.
Dock
har

VÄDRET

spelat oss ett riktigt spratt...

REGN

alla dagar - men det spelade ingen roll - allt var som vanligt oerhört vacker!

Här är Adam på väg ner till ett hus för att köpa citroner.

Så brant att bilen lämnas uppe på vägen.

Efter en och annan fadäs... känns det bäst så!

Så otroligt grönskande och fint hade dom.



Citronerna plockades direkt från träden.

Här är en bild från köket.

Missade ju vårspanet i måndags. I morron kommer det två. En från Italien och en från Örebro.

Köpte lite taklökar i Italien som jag planterade på terassen.

Hoppas dom håller "mycket ensidig vattning"... haha! Spännande att se.

Blev så grymt inspirerad av all blomning i Frankrike & Italien så vi bestämde igår Helena och jag att nu blir det :



Blomstervecka på Smultrongården

Mängder av både ute och inne blommor kommer att finnas.

Åååh, vad kul det ska bli!!

Ska försöka få tag på Tulpanpelargon.

Såg den förra året i Bollnäs för första gången. Jisses vilken underbar pellis.

Hörrni kära vänner, nu är jag helt inne i cybervärlden igen.

Känns riktigt bra!!
Kram på Er,
Eva

4 kommentarer:

Kallholmen sa...

Oj vad man blir res-sugen när man ser dina vackra bilder...!
Håller med dottern ser ut som på film.
Grattis igen till er nya studio.
Är det nära till Italien från Vence?
Ha en skön påskvecka.
Kram Carolina

Efwa sa...

Vad fint det ser ut. På nåt konstigt sätt är det härligt i Provence trots att det regnar. Det är ett annorlunda ljus trots moln. I nästa vecka ska vi få internet installerat i huset. Ska verkligen bli spännande att se om de lyckas.
Hoppas vi ses nästa vecka!!
Kramar från Efwa

Vit som snö sa...

Vilka härliga bilder! Förstår att ni haft det ljuvligt därborta.
Man blir lite ressugen!
Glad påsk!
Kram Cilla

Anna sa...

Vilka härliga bilder! Man blir verkligen sugen på att ut och resa.

Tulpanpelargoner är underbara. Jag har precis blivit pelargonfrälst och tycker det finns så många fantastiska sorter