söndag 29 juli 2012

CHILL på schemat;))
Så trevligt så!
Var nog på tiden också.....
Varje sommar är rätt hektisk. Kära makens semester innebär ju att vi mitt i allt jobb faktiskt försöker ha semester på dagarna vi har stängt. Kan bli rätt hektiskt ibland vill jag lova!

Men vi gör en massa skojsiga saker;) 
En sak är säker att man inte får prioritera sovning, hehe.... 

Sist nu hade vi riktigt härliga dagar i Stockholm! Sån grym inspiration man får!!! Att se alla butiker, caféer och grejer på andra ställen gör att man får nya infallsvinklar. Att förändra och förhoppningsvis förbättra verksamheteten,.

Jag kollade på klänning till min fest. En ursnygg verkligen. Men Guuuud vilken jobbig människa som hade butiken. Snygg som bara den var hon, men det hjälpte liksom inte. När jag fick på mig klänningen bara skrek hon, HÖGT till och med:

DU MÅÅÅÅSTE KÖPA DEN DÄR, DU ÄR URSNYGG. 
DU ÄR GAAAALEN OM DU INTE GÖR DET.
JAG BLIR ARG
JAG LOVAR JAG BLIR ARG OM DU INTE GÖR DET!!!!!

Högt i falsett skrek hon det rakt ut.
Pinsam brud. Blev inte särskilt sugen att shoppa om man säger så.
Det var på en jätte fin butik så det kändes rätt skumt vill jag lova! 

Vi var på Rosendals också. 
LOVE IT mucho om man säger så;)
Till och med så att kidsen gillar det också. Dom är vana att alltid behöva gå dit när vi är i Stockholm. Hanna och Adam ville vara med oss men Stina och Fabbe gick till Grönan. På Rosendal provade vi en massa gott bröd. Högst poäng fick kanelbullarna. Super goda. Det tar sån himla tid att baka kanelisar på morgnarna när vi skall öppna så därför har vi inte det. Dom hade mängder av kanel och kardemumma i sina och dom var sååå goda. Känns som att jag är sugen att gå vid 05.00 nån morgon och baka bullar ändå. Får se om orken finns;) 

Innan vi gick och kollade Allsången och Tompa åkte vi Insane på Grönan. 
Nu har jag lovat mig själv att det var sista gången för såna läskiga grejer.
På fullaste allvar rann tårarna och jag grät.
Nej, tacka vet jag berg och dalbanor och spöktåg, hehe.

10 i 8 gick vi in på allsången. Hann prick springa upp till sången började. 
26 tusen pers.
Trot eller ej men vi fick dunder bra platser.
Tack vare ursnälla människor vi träffade på. 
Oj, vad häftigt det är att träffa helt okända personer som visar sig vara hur snälla och öppna som helst. 

Jag kan aldrig i hela världen tro att någon av dom läser detta men OM vill vi bara säga:

TUSEN TACK till gänget som stod närmast stängslet på allsången i tisdags och bjöd in hela vår familj att få så suveräna platser att vi såg bara hur bra som helst. Ett av paren var från Alfta, de andra från Stockholm och Göteborg. Största Tacket till er, vi fick en makalös uppvisning av herr Ledin.

Nu är bara frågan;
Vart köper man det krumilurpiller som han äter. 
Det som även Pippi ville ha "för att slippa bliva stur... "
Måste han ätit i flera år - karln verkar bara bli yngre och yngre!

Om allt går som det skall kan det vara så att jag skall på min första franska lektion i morgon. Ja, lektion och lektion, någon liten franska träff i alla fall. Spännande hur som helst!

Nu fortsätter den här sköna dagens chill.
Stora söndagskramen,
Eva 

Inga kommentarer: