måndag 30 juli 2012


 Vilken skogsdag!!!

 Adam fick klä av sig så vi fick med godingarna hem...

 Adam, Sandra och jag gav oss ut på en gå/löptur innan jag skulle på franska kurs idag.
Sandra ropade till att hon såg kantareller.
OM hon gjorde.
Det var en massa godingar kan ni tro;)
Det har aldrig, aldrig någonsin hänt mig.
Riktigt roligt - vi som ÄLSKAR gula kantareller!!! 

 Adam och Sandra gjorde en himmelsk soppa.

Jag fick avnjuta den ikväll eftersom jag skulle på franska över lunchen.
Tro´t eller ej men sonen Fabian följde med, mycket otippat men inte mindre kul för det!
Så nu har jag någon som troligtvis snappade upp lite mer än den här 50-åringen som inte öppnat en läxbok
 under de senaste decennierna.
Fick tips på en mycket duktig dam som skulle kunna lära mig franska i Nice också.
Ja hörrni, kan tänkas att nu är käringen på G;))

Inte helt säkert, men det ser ljusare ut än på länge....


Det växte MASSOR av blåbär i skogen.
Vi tog kvistar under tiden vi gick och smaskade i oss. 
Kändes som järndepåerna fylldes på rejält. 
Svensk sommar ÄGER!!!!
Puss på er:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Om du verkligen älskar kantareller så förstår jag inte varför du plockat de som är "omogna". Låt knopparna stå och gå tillbaka efter ca fem dagar så kan du plocka till en soppa till!

Vi plockar många kilon på vårt ställe efter regeln " alla som är mindre än en guldtia får stå kvar till nästa gång". Det funkar jättebra och skörden blir flerdubbelt större. Något som passar väldigt bra då vi är galet förtjusta i kantareller.

/svampsökaren