tisdag 19 november 2013

Överraskning:)



Det blev en sen posthämtning idag. 
Men desto roligare. 
Ett kuvert fullt av gamla foton från min fars sida. 
På min farmor, hennes syster och delar av systerns familj. 
Så på min pappa förstås.
Och jag fick också vara med på ett hörn. 


Söta Titti som sände alla bilderna. Så jag och min mor.

Det där var ju liksom inte igår. 
Hur 17 kan man minnas det så himla bra??
Jag minns EXAKT min docka Stina.
Prick minns jag hennes kläder. Hon har en mössa på sig som var ihop med en täckdress. 
Alltså vinterkläder.
HUR tänkte jag då!?? Mitt i sommaren…. 

Kommer så himla väl ihåg min ljusrosa klänning också. 
Jag var ju klänningstokig så säkert hade jag nån med i bilen 
och fick byta om jag ville. 
Så pippilottorna. Alltid tofsar. 
Dockan Stina tyckte jag så mycket om att en av döttrarna fick heta Stina. 
Hanna var det Lars som satte namn på när jag var halvdö efter förlossning och 
dom körde iväg med henne och Lars till kuvösen. 
Då bara satt det en lapp med Hanna där. 
Så sen var det liksom Hanna som gällde. Och det passar hon att heta. 
Stina passar till Stina också. 

Nu flickor och pojkar ljuder Mr Körberg ut i skönsång. 
Ojojojoj nu är det hårda tummar som hålls på våra svenska pöjkar. 

Kämpa hårt gossar och må ni ha turen på er sida!!

Inga kommentarer: