torsdag 20 november 2014


JULDAGAR, JIPPIPIPPI!!!!!



Det här är en av dom roligaste och bästa tiderna jag vet. Just nu i början. 
Nu är det bara en massa mys fram till jul och nyår.
Och vet ni vad.... efter nyår, då är det ju nästan vår och när det är vår, då är det ljust och när det är ljust då blir jag glad. Ja, jag är ju alltid glad men då blir jag ännu gladare;))

Koftan här över fick vi hem förra veckan. Vi tog hem en laddning till och säljer den tokbilligt.
399:- istället för 599:-. Snygg på alla. I alla fall dom vi sett hittills, haha!!
Skön också. Ett klart plus:)
Fixa en julklapp till någon, vettja;)

Nu har vi Adam här dessa dagar och han fixar köttbullemackor i kafét. 
Smaskigt värre alltså.
-Vaddå, tänker ni nu, hon är ju veggie....

Japp, visst är jag det - men nu är det som så att vi har veggibullar så även vi som inte käkar animaler kan smaska en julig smörgås. 

GIVETVIS är köttbullar, majjo, syrad lök, rödbetssallad ochvaddetnuärmerpåmackan hemgjort.
Givetvis....

I fredags var mannen och jag bjudna på relax. Relax i form av hotellövernattning samt fem-rättersmiddag. HUR KATTEN KAN MAN ÄTA FEM RÄTTER!?? tänker ni då.

Precis det tänkte vi också.

Men det gick. Nästan.

Ni kan inte tro hur gott det var. Det var så makalöst gott att jag trodde jag skulle svimma. Alltså jag tänkte konstant på maten två dygn efter. Kunde inte sluta försöka skapa smakerna i munnen igen (utan maten förstås;) Det gick sådär kan jag säga. 

En sak är fullständigt klar, vi måste dit igen. Och självklart rekommenderar jag er starkt att åka till Görvälns Slott. För det var hit vår relaxresa gick. 

Det var kära barnen som kom med den ypperliga idén. Så hade dom fixat så dom jobbade också. Najs, det innebar att jag för allra första gången på 19 år kunde besöka vår kamrat Håkan på hans Elon butik i Västerås (mannen har varit där tidigare) Så himla kul! Jisses så mycket skoj där fanns. Jag gick helt nuts. Julklappar inhandlades på löpande band. En massa "braåhagrejer". 

Här kommer ett tips för er som bor "i mina hemtrakter" och är sugen på Julmarknad.

Åk då till Korså Herrgård. Hur jag kom i kontakt med dom skall jag berätta en annan gång. 
Det är verkligen en story i sig. Det kan jag lova. 
Hur nedrans coolt som helst!!!



När man kommer från Storvik som jag gör då hör det till att man åker till Korså Bruk på utflykt. 
Eller vad det nu hette. Inte hette det väl utflykt!?? Skolresa?? Nej, det kan det inte vara. 
Men i och för sig, min skolresa i sexan var att vi alla fick cykla runt Fäbodsjön. I spöregn. Magister Egon körde allra sist. I sin språjlans nya vinröda merca. Inte en droppe regn.
Så skolresa till Korså Bruk var kanske helt möjligt när jag tänker efter.
Exotiskt.
Inte mycket. 
Det är så man lär sig vara tacksam för det lilla. 

Hur som helst var stället extremt dött som jag minns det. 
Men nu minsann blomstrar det. 

Energiska människor har tagit över hela byn och ser till att det blir liv i luckan. 
En sak är helt säker och det är att dit styr kosan för gofika i sommar!!

Ni måste kolla in det. 
Så får ni lov att kolla in storyn hur jag kom i kontakt med dom också. 
Kommer som sagt vid ett annat tillfälle. 

Hörrni, är ni sugna på julstäming då är ni verkligen hjärtligt välkomna hit. 
Nu kör vi JULDELUXE ända fram till jul.

Denna vecka tar vi i lite extra och kör fredag och söndag extraöppet. 
Fram till jul ALLA FREDAGAR ÖPPET. 

Vi har också utökat med fler sittplatser i kafét.

Nu skall jag kura med våran lilla Mini lite.
Så himla skoj med en Minimisse.

Allt gott vänner, 
Kram. 

Inga kommentarer: