söndag 24 augusti 2008

Kvällens hjälte heter SIMON!

Inget ont som inte har nå´t gott med sig...

Som ni kunde förstå irriterade min hemsida mig MYCKET. Jag satt mig ner & började trycka. Tänkte att vad sjutton, det måste gå på nåt sätt. Visade Adam & han gjorde ytterligare framsteg. Sen kom Simon in i bilden & då knäckte han det hela!
Så nu mina vänner kan ni gå in på min hemsida www.estiliodesign.se
under Odd Molly ligger några av nya kollektionen längst ner.

Fortfarande utan priser, men allt kommer under den här veckan. Sen kommer vi förstås att uppdatera vartefter de nya kläderna kommer in.

Åååh, om ni bara visste vad underbart skönt det här känns!

Nu ville jag sätta in en bild på mina hjältar men Adam är lagom pigg på det & Simon hoppar inte högt över ett inträde på svärsmors blogg...



Lite julinspiration från Danmark sitter aldrig fel!




En av våra grannar gifte sig igår

Bruden är från Gotland och där har dom en jätte härlig tradition. Man gör en Brudvisning. Det innebär att vid ett visst klockslag åker hela byn (ja, alla som vill) och tittar på brudparet och blir bjudna på salta saffranskringlor samt en typ av svagdricka. Verkligen roligt! Jag tror att varenda kotte anammat det i vår lilla by, jätte trevligt!

Personligen älskar jag alla typer av kreativa idéer. Det här är nåt för oss fastlänningar att ta efter. Det har tydligen funnits nåt liknande förr i tiden och det är dags att ta tillbaka den roliga idéen tycker jag.

Avslutar med att önska det vackra brudparet Carina & Rikard ALL LYCKA!

10 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Hallo !
Åhhh så mycket fina bilder du visar nu..jag måste ju gå in på din hemsida också..
Snart är det mässa igen..
Ha det så bra kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Julinspiration, tänk man blir förflyttad in i framtiden tack vare ( pga) bloggarna! Nu när man liksom inte vill att sommaren ska ta slut så börjar man knäppt nog längta efter julen:) Så mycket fint som inkommit till din butik, och butiken i sig är ju så himla mysig! Snygga svarta stövlar du visade där och vilka snygga grannar du har! Mari.

LantlivsAnette sa...

Hej där borta !
Vi är på mässan på Söndag...då kanske vi hinner ses över en kopp eller nåt..det vore kul..
Himmel vad mycket fina kläder du har fått in , jag var o kikade på hemsidan..
Kram Anette

My Lovely Home sa...

Hej Eva

Puh! sitter här 6,48, morgon! igår gjorde vi mässan, ont i huvudet, nacken, fötterna efter gårdagen. Formex i år var inte så överväldigande, inte så mycket kul och nytt, men man har väl blivit mättad! Du jag känner igen mig med det du skrev om hemsidan! jag fick stul med våran i april, en massa bokstäver försvann i ord och det ändrades en massa färger. Han som lovade att hjälpa mig har haft så mycket "annat" för sig. Så jag har tjatat på honom hela sommaren om att hjälpa mig och han har haft tid då och då! Nu i förrgår blev den klar! så underbart att det inte går att beskriva, jag har slitit mitt hår i väntan på att det ska ha blivit klart. Det västa är att man tänker hela tiden att F-n varför kan man inte sånt här själv! då hade jag gjort det klart samma dag! Kram Johanna

mig & alice sa...

Hej vännen. Kika in på min sida så får du se den fina vilstolen på plats som jag köpte av dig :-).

Ni verkar ha haft en bra mässa, det hade vi också fast vi "bara" åkte till Estockholma.

Vad roligt med nya varor, jag får en stor pall imorgon, kul, kul.
Kraaam
Melinda

Sallys hus sa...

Phu!

Skönt att mässorna är över va???
Önskar jag får tid att åka till Danmark nån gång....
Har ju varit några vändor till Herning för kläder....uuuääääh..vilken resa!
Kul att ha dottern med sig...:)
Nu hoppas vi på fint väder.
Kraaaaam

LantlivsAnette sa...

Hallo..så du har fått se Oddmollys somar !! Åhhh..var det mycket fint ? jag skulle vilja ha en vit tunika/blus..fanns det ?
Jag såg flera på mässan i vita odd molly blusar...det är så snyggt , till allt..
Jag hade på mig min vit/grå tunika från dig , jag får alltid komplimanger då jag har på mig den..men många säger att ärmarna är så trånga och att dom är små över bysten, hoppas att dom gör om dom så att flera kan ha kläderna, för dom är ju såååå snygga !!
Ha det så bra Kram Anette
P.s Hur ser ditt julpapper ut i år ? Vi tog rött med vita prickar och vitt snöre till..jag vet ju att vi brukar ha samma ;)från Image pack..

White Season sa...

Hej!
Vad kul med Odd Molly, shit, förstår att du bli glad :-) Det ser så fint allt du visar och förstår att din butik måste vara enastående....
Lovar att jag ska komma förbi och handla i höst.
Kram Malin

Majas mammelucker sa...

Tittar in och säger hej ...länge sen jag hörde i från dig...ska gå in och kolla på kläderna..
Hade bra!! Kram Maria

Handplockat sa...

Hej
härliga bilder =)

Jag undrar vad den första grå odd molly klänningen kostar jag har ju handlat av dej förut har du den i stl 4?

kramen