söndag 19 oktober 2008

Njut en liten smula




Eller kanske en stor?


Många har undrat när teapartyt kommer igen.
Nu känner vi oss riktigt laddade att baka i mängder, igen.
Och ni är alla hjärtligt välkomna att stoppa tiden för en stund,
avnjuta lugn & härlig musik & njuta av allt hembakt;
scones, snittar, citronpaj, massor av andra bakverk, lemoncurd & marmelader.
Vi tar emot föranmälan så det inte blir för många på en och samma gång. Maila el ring.
Passa på att träffa väninnan (eller maken!) över en härlig teastund.
Varmt välkomna!


I somras böt jag gardiner i vårt badrum.
Här satt en röd hissgardin. Den passade riktigt bra eftersom accentfärgen är rött här inne.
Men dom här vita blev så mycket mysigare.
Nu finns dom åter i butiken. Priset är 129:-/st.
Det är bara för er som vill ha att maila el ringa.

Hej för idag. Tidigt i morronbitti åker vi till Stockholm & hämtar nya bordet.

Det blir såå spännande eftersom jag glömt hur det ser ut...

Återkommer med bildbevis så får ni döma själva, God Natt där ute!

3 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Gardinerna är verkligen fina!! Stod och höll i dem hos dig i somras...men visste inte om de passade i vår lilltoas fönster....
ska bli spännande att se bordet!!
kraaam

mig & alice sa...

Tack för de fina gardinerna Eva, satte in pengar åt dig idag.

Visar dig sedan var de hamnade.

Du, var det Tarareportaget som ringde och ville komma dagen efter då ni var på väg hem från semestern?
Åhh, nu vill jag ju åka ner till dig på Afternoontea, synd att det inte är på en tisdag då jag har stängt.

Nu måste jag köpa Tara.

Ha det gott vännen.
Kraam
Melinda

Anna sa...

Hej Eva! Vi brukar också ha efternoontea här. Två helger om året och så serverar vi scones till. För vem kan säga nej till scones?

Tips! Man kan vinna ett jättefint lapptäcke på www.blomsterverkstad.blogspot.com.