onsdag 22 oktober 2008



Så här blev det...



Bordet var verkligen jätte fint, måste dock köra en Irwing: MEN, det passade inte där det var tänkt.

Istället får det så länge ta plats i vårt vardagsrum. Vilket inte heller var fel. Plockade på lite pynt till fotningen. Har inte bestämt riktigt vad det blir.

Roligt var dock att flera har mailat och frågat om jag säljer skrivbordet i köket. Kul att så många gillade det! Men det ska vi ha kvar.



Hanna & jag är snabba när vi är på tur!

Vi hann med ett besök på Odd Molly igen. Beställde underbara kläder från Braez som vi fick med hem direkt.

Lunchade med en barndomsvän som jag inte träffat på 34 (trettiofyra!!!) år.
Hade med mig kameran men missade totalt att fota! Hon & jag var såna där "fnitterkompisar". Fnittrade & skrattade åt allt!
Hur kul är inte det!!?
Behöver jag säga att "det var kul att ses"!!?



Vi gjorde Sia´s vår & sommar inköp.
Åååh, vad skönt, en mindre att tänka på i januari!



Fina engelska krukor har inkommit





Detaljbild av det fina emblemet.

I morron hörrni går vi köper Tara.
Och ser hur man gör "Vinterfint hemma".

Som om ni inte redan skulle veta det, hihi!

Kramar Eva

9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Vilket underbart fint bord, tänk, nu har du det hemma hos dig !!
Och vilka fina saker du har på bordet...
Jaa, du jag köpte ju fel nummer av Tara...hmm, jag var för snabb där, då ska jag göra att nytt försök !
Spännande...
Kram Anette

hemtrevnad marie sa...

Bordet är jättefint...men det blir ju inte alltid som man tänkt......tur då att man har förmågan att tänka om , hihi!!
Maffig kandelaber...nåt du har i butiken eller??
tara får man se sig om efter i dag då...själv fick jag Drömhems julnummer igår....men vintervackert kan man ju inte få för mycket utav!!
kraaam

me and alice sa...

Tjingeling Eva!
Oj vad det händer grejer hos dig!
Bordet är jättefint! Tänk att man blir så lätt förälskad i just bord ...
Har tidningen kommit ut nu! Då måste jag springa och köpa den!!!
Visst är programmet om skolmat kul! Alice kollar också på det. Hon är så uppmärksam på allting. Hon hade minsann sett en massa hon tyckte var fel i deras skolkök!!*fniss*
kram Susanne
ps. Ha en trevlig helg i smultrongården och mina varmaste hälsningar till Camilla!! Såg henne allt på bild lite längre ner...

mig & alice sa...

Bordet var verkligen vackert...snyggt slitet.
Och den kandelabern sedan!!

Åhhh, då vet jag precis vilken tidning jag ska köpa imorgon...tjohooo vad kul!

Hoppas att du har haft en toppenhelg vännen.
Kraam
melinda

Viveka i Bläckhornet sa...

Visst är det härligt med goa vänner...även om man inte ses ofta.

Bordet är ju jätte fint.

Ha det bra Viveka

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, det var länge sedan, jag har mycket avckert att ta igen här ser jag! Vilka vackra krukor, verkligen fina och det var också Sia-skallen! Och boerdet, mmm så snyggt!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men jäklar! Jag ha ju köpt Tara men kan det ha varit numret innan, jag måste kika igen, du har det så vackert och ja, din vedspis minns jag fr Lantliv förra året, suprefint! Mari.

Anna sa...

Hej Eva!!

Nej du det där ska du inte ha dåligt samvete över. Vi hade så mycket att göra iallafall. Mässan gick jättebra! Vi hittade flera nya återförsäljare och skapade även en hel del presskontakter. Lapptäckena kommer synas i flera tidningar under jul och vår så det känns ju jättekul! Vi ska dock inte ställa ut på FOrmex i januari eftersom jag tyvärr bara har en kropp (tänk om man hade haft 4 kroppar - så mycket man hade fått gjort!!!!) och lapptäcken säljer bättre på höst och vinter än vår och sommar iallafall. Men om du kommer till höstFormex så kommer du med all sannolikhet möta oss där. Och kanske Formland också - har hört många goda saker om Formland men aldrig varit där (varken som utställare eller besökare). Nåja, dags att packa upp ÄNNU FLER varor till butiken. No rest for the wicked!!!!

Ha det gott!

Lisa

Kallholmen sa...

vad spännande med vedspisen i Tara. Bordet var också fin-fint...vilken tur när du glömt hur det såg ut.
carolina