onsdag 15 oktober 2008

Är jag tjurskallig, tjurskallig eller tjurskallig???
Ja, troligtvis!

I ett halvår har jag haft extrema problems med min blogg. Men tänkte: jag ska sjutton klara det själv! Kändes som att jag frågat er kära bloggare nog. Det tog emot nåt grymt att göra ett inlägg. Ikväll tänkte jag, nu jäklar orkar jag inte mer, nu frågar jag!

Då plötsligt, fixade sonen det hela & jag kan (hoppas jag) göra inlägg otroligt mycket enklare i fortsättning. ÅÅåååhh vad skööönt!!! Jag är sååå glad!


Blocket fynd
som står mittemellan kylskåpet & skafferiet.
Spegeln är så hög så rymden blir så läcker i den.

Men, snart är det ett minne blott...

Hittade ett jätte fint (tror jag..?) bord hos en leverantör när Hanna & jag gjorde Molly inköpen, men man fick inte köpa det. Så ringde dom upp en dag o sa att jag fick köpa. Jisses, tänkte jag!
Hur såg det ut nu då??

Men jag litar på mitt första intryck!
Då ska det bordet in här.

Men det drar ju med sig en del...
Vad har man för spegel - för det måste ju vara en spegel, eller hur!??
Gillar tallrikshyllor skarpt också (speciellt Kallholmens!) men då tar ju liksom rummet slut, nu när man är van att se så mycket mer i spegeln, ni fattar vad jag menar, eller hur??


Oootroligt smarrigt bröd!
Dessvärre kan jag inte skryta med att det är från Englas Skafferi - brödet vi sålde på höstmarknaden. Men ni vet, jag är ju så klantig att jag inte hann fota det.

Sökes: Snabbtänkt fotograf
Anmäles till: Seg affärsinnehavare
Är du intresserad? Sök snarast.


Detaljmani

Ja, det kan man gott säga att jag har.
Till fint bröd måste man bara ha den här urgulliga smörburken.

Vill man nu inte käka smör, ha sylt, marmelad eller nåt annat i den.
Den är ju så söööt!
Finns hemma igen.

Förresten så är skärbrädan från hålet som gjordes för keramikhon i vårt kök.
Gäller att använda allt...



And the winner is:

Pga mina datorproblems så meddelas vinnaren något sent.
Denna gulliga kunden som drog gjorde det dock på rätt dag.

Elle (Eleonora) Wahlberg, Odensbacken

Du är välkommen att hämta månadens presentkort
Grattis!


Tjingeling & godnatt från en något lättad bloggerska...

6 kommentarer:

mig & alice sa...

Tjooohooo vännen!

Vilken tur att du har en händig son, började nästan och fundera om du försvunnit ifrån cyberrymden, fniss.

Din envishet ja, det är något jag gillar hos dig. Skriver just om din envishet på min blogg just nu ;-).

Ha det bäst.
Kraam
Melinda

mig & alice sa...

Glömde, vilket otroligt vackert Blocketfynd. Det kan få flytta in till mig när som.
Kramkram

Lilla Blanka sa...

Hej!

Hittade hit från Melindas blogg :)

Men vad mysig blogg du har! Har kollat igenom bland alla inlägg bakåt i tiden och stortrivs :)

Kram
Mia

hemtrevnad marie sa...

Så kul att du kommer med flera inlägg, det ser vi fram emot!!
Själv är jag oteknisk som en mört, så jag får ha hjälp ibland jag också....Ska bli spännande att se vad du hittat för ett vackert bord nu!
Spegeln du har ger verkligen en fin effekt!!
kraam

LantlivsAnette sa...

Ojjj..ojjj vad mycket fint du visar !!
Det där bordet och spegeln, himmlans fint, men jag kan ju bara föreställa mig bordet som kommer dit sen , det är säkert hur fint som helst...Och en spegel över det , jaa det måste du nog ha, house doctors kaminspeglar är ju så fina i både vitt och svart..
Jisses vilka fina kristallkronor man ser där i spegeln !!
Jag har beställt en ny köks lampa på mässan från Verna, en i plåt, ser lite ut som en ladugårdslampa, ojjj, det lät inte fint men den var fin jag lovar, du såg säkert den på mässan, ganska stor.
Ha det gott
Kram Anette

Englas Skafferi sa...

Att du kunde överleva utan mitt bröd ;-)
Men kul att vi får komma igen med bröd från vårt gårdsbageri till julmarknaderna.

Heja dig - trägen vinner!

Allt gott!
Ingrid