söndag 8 mars 2009

Semestra i Provence

Du landar i Nice. Flygresan tar 3.10 från Arlanda.
Sen tar det inte mer än 15 min till vår by Vence och vår studio som ligger mitt i stan i den gamla stadskärnan, "City Historic". Byggd på 1200-talet...
Till Monaco är det 40 minuter.

Här är Nice.


5 minuter till St Paul de Vence som är en orgie i kultur & historia!
Underbart vackert. Ses med fördel upplyst på kvällen.


Till Antibes är det 25 min.
Härligt stor stad med en jäääätte stor marknad varje torsdag.


Här är inne i vår gamla stad i Vence.
Varje dag är det marknad på torget mitt i stan.

En dag i veckan antikmarknad.


Till Italien 50 minuter.


15 minuter till närmsta strand.


Så, det var lite mer info för er som frågat mig vart Vence ligger.
Det är alltså på Franska Rivieran.
Men det låter så uppsnajdat tycker jag.
Provence låter bonnigt & passar oss bättre!
Bägge är rätt och då är det väl ok...

På min hemsida lägger vi så småningom ut bilder och info.

För er som frågat & är intr att boka gör det så snart ni bestämt er.
Om några veckor sätter vi in annons i banktidningen. Den läses av några fler än mina kära bloggpoolers...


Om ni vill resa med några vänner så går det jätte bra att boka en till studio.

Vi har ju haft turen att så smått lära känna ett par som bott i Vence i 18 år.
De reser till Göteborg varje sommar och hyr då ut sin studio.

Det är inte ens 5 min. att gå från oss.
Danette som bor där har också en blogg.
Helt fantastiskt kul för mig som gärna läser om saker som händer i min andra "hemstad".

Titta in på http://www.thinkingandtelling.blogspot.com/ och njut av körsbärsblom och andra trevliga bilder.


Det är helt fantastiskt att bli bekant med människor bara genom internet.

Tänk vad enkelt vi nutidsmänniskor har det!



Nu vill jag bara meddela till alla likasinnade godisråttor:

Sweizernötkakan var GRYM!

Inte helt bra eftersom jag har stooora problem att hålla mig ifrån det vita giftet.

Ja, bland hälsorörelsen & Are Waerland så anses det finnas 4 vita gifter:


Vitt socker
Vitt mjöl
Vitt salt
Vitt bröd


Jag har stora problem att ta bort de ur min kost.

Skulle behöva en månads avgiftning!!

Det gör mig till en dålig vegetarian, va´??


I morgon månad har vi en beställning vilket innebär
extra öppet må 9/3 kl 13.00 - 15.00
om någon skulle åka förbi.


Snökram från mig!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Vilka härliga bilder, man blir bara att länkta bort.

Ha det bra.

Kram CARINA

Maliva`s verden sa...

Oh så spennende å høre om Vence..har landet flere ganger i Nice..men alltid reist videre nedover til Ste.maxime,St.Tropez og Cavalier...aldri vært i Vence,men hørt masse fin om ditt sted.Da har du sikkert vært på "kunst"cafeen også?..Gleder meg til å se flere bilder osv....Klem fra frankofile Maliva

Kallholmen sa...

Vad underbart ditt Vence ser ut.
Roligt att få se bilder.
Vi kanske kommer förbi nåt år....
I sommar skall vi med husbil till min faster som bor i Norra Italien.
Vi älskar att mysa runt i Europa.
Kram Carolina

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Blir väldigt ressugen efter att titta på dina fina bilder!!!
Vitt gift...ush jag är nog pundare på det...suck!
Kram Sanna

mig & alice sa...

Ååååååååååhhhhhhh, jag vill, jag vill!!!

Det låter och ser heeeelt underbart Eva, förutom de där med duschdraperierna förstås, hahaha.
Men det är ju lätt åtgärdat!!

Vad glad jag blir att se att du bestämt dig för att du och barnen inte tänker göra denna mastodont renoveringen själva.
Nog för att du är effektiv människa men det där var nog att ta i ;-).

Jag hör av mig någon dag när jag kollat almenackan, imorgon är det målning av möbler som gäller för mig :-).
Kraam
Melinda

Anonym sa...

Mmmm, idag var precis en sån dag då jag behövde få njuta av dina underbara bilder...Här är det snöstorm och -3 grader!!
Så tack för det!!
Blir så roligt att få följa med på er resa!
Kram
Helen

Vita hjärtan sa...

Så perfekt er "avkopplingslya" ligger till.....underbara bilder!

Jag blev så lycklig över att det finns fler Ledin-tokiga i denna värld av inredning!!!

Kram Annemari