torsdag 26 mars 2009

Vi klarade det!!!
Om jag ska vara ärlig så fick jag en klump i halsen när graderna var minus tre när jag gick ut för att elda i går morse.
Aldrig någonsin tidigare i mitt liv har jag varit så beroende av väder och vind.
Och i år har det varit bistert!
Mycket hårt.
Men vet ni, vi kom upp i över 20 plus igår - underbart skönt!
Samma blev det idag.
Och nu tror jag bara att det kan bli bättre.
Det kommer inte att stå på innan vår gamla dörr står på vid gavel och sol & värmer strömmar in. Härligt!

Sen nästa år - om allt går som det skall - då har vi en liten påbyggnad - vilket innebär att fötterna kanske håller några år till...

Min kamrat G har ju gjort fantastiska ritningar som nu skickas till byggnadsnämnden.
Bara att hoppas att det går vägen!

Bröllopsmuffins - en av mina favoriter.
På vårt bröllop, som faktiskt bara var för 9 år sen, hade vi ett gigantiskt godis/kakbord.
Ett bröllop helt i godisråttans tecken...
Jag säger "bara" 9 år, vi hade nämligen varit sambos i 18 innan.

Varma engelska scones - ett måste på afternoon tea fika!



Gillar de små skålarna som fått bli kakfat.


Ajajaj, här har ni en riktig goding!
Ser kanske inte så överdådig ut, men jag lovar - sååå god!
Ett recept som jag fick på tidigt 80-tal av en dåvarande pojkväns mor.
Tänk om hon visste hur denna kaka skulle följa mig genom livet.

Ni tror kanske att jag bara har kakor i huvudet.
Nej, riktigt så är det inte.
Vi har fått in jätte fina vaser och ljuslyktor från Lene Bjerre.
Inga rea priser direkt, men kanon snygga.
Jag gillar ju annars att ha prisvärda grejer i butiken.
Däremot kan jag berätta att vi fått in super fina gardinstänger.
Stång, fästen och ringar för bara 679:-. Det är ett kanon pris och otroligt snygga stänger.
Fotar nån dag!
Nästa gång visar jag den fina ritningen på Smultris.
Tänk om det gick lika fort att bygga...
Kramelikram
Bagarn

7 kommentarer:

Katarina sa...

Vad mycker smarrigt du visar, man blir ju hur sugen som helst.
Det ska bli spännande att se ritningarna. Kommer säkert bli jättesnyggt.
Ha det så bra!
Kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad mycket sött och gott..mmmmmm...
Kan tro att du har många i butiken nu..och så mycket fint du har fått hem !!
Ha det gott
Kraam Anette

Efwa sa...

De där bröllopsmuffinsen ser ju supergoda ut. Ser ut som en variant jag bakade förr. Kladdmuffins kallades de. Ett recept skulle jag inte tacka nej till. =) Jag äter ju inte kakor längre men de som hälsar på hos mig kanske gör det. =)
Ta med receptet när du hälsar på vetja!
Kramar Efwa

Kallholmen sa...

Nu måste du sluta att visa så mycket kakor på din blogg...!
Så fort man går in här så "gräver" det i magen och inte blir man sugen på sallad eller omelett utan GOFIKA...fast nu är det ju fredag så vi firar väl lite....
ha en mysig helg.
Kram Carolina

Anonym sa...

Mums filibabba!
Vilka smaskiga saker du visar!
I eftermiddag MÅSTE jag ha mig ett go'fika, det känner jag nu, det!
Ha en härlig helg!
Kram
Helen

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilken godisråtta....och jag som tänker banta!

Kram Viveka

Malmkakan sa...

Åhh, typiskt! Har varit till Örebro idag i jobb och planerat hela veckan för att göra ett stopp hos dig när jag är på väg hem...
Men vad händer! Programmet drar ut på tiden, full snöstorm ute, sliriga och hala väger. Tyvärr hann jag inte!
Ville inte sitta och köra hem i detta oväder i mörker...

Nästa gång jag är till Örebro, då...

Kram och trevlig helg!

Övertygad om att ni får trevliga dagar med er smaskiga kakbuffé.

/ Cecilia