måndag 7 februari 2011

Nejnej jag har INTE bakat själv.....


Dom här superduperdunderGODA macaronerna har jag köpt med mig hem från Frankrike.
Alla har smak av den färg dom har: Gul = citron, grön = pistage, röd = hallon, brun = choklad, ljusbrun = kola, mellanbrun = kaffe.

Men hallå! Vet ni hur goda dom är egentligen!!??? Skulle lätt kunna mula en förpackning själv:)
Igår kväll kom jag hem efter en vecka i La France ihop med min kära vän Lena.
En sån behövlig vecka:)
Ojoj, efter alla galenskaper (och GALNINGAR!) denna vinter var det ett måste att få komma iväg och ladda alla batterier som tänkas kunde.

Och Vence är världens bästa batteriuppladdare så det passade ju bra;)
Varje morgon har vi promenixat dryga timmen i fantastiska landskap.

Vi har handlat underbara råvaror på gatorna där vi bor.
Är det nåt jag saknar (förutom ljuset och färgerna) här i Sverige är det dom helt fantastiska grönsakerna. Så i år får det bli ännu mer egenodling på Smultris;) Tomater o sallad i fjol var ju hur gott som helst. Dröjer dock några månader. Men det gäller att förbereda.

Jag hade inhandlat krukan och pärlhyacinten på Smultris innan jag for.
Den var fin och höll ända fram.

Här är den lilla staden i mitt hjärta.
Vence.
Så liten, gullig och fin.
Vi bor alldeles vid det höga vita tornet.


När jag kom hem igår hade dom tre efterrätter kvar sen i lördags.

Jaja, det är helt sant - jag åt ALLA TRE. Kära nån är väl kanske inte riktigt smart men jag lovar att jag njöt;) Och ingen annan äter ju....

Ujuj vilka fina pryttlingar vi fått hit.

Jag fotar o lägger ut så ni får se.

Spegeldörrar som är så snygga att man får rysningar.

Det ni, det är nåt vá!

Nu är vi redo för en ny härlig vecka;)

Kram på er

Eva

Inga kommentarer: