söndag 26 februari 2012

Härliga, härliga söndag!!


Snart en kopp av detta kalas goda the!
Mums så gott det är.
Igår sålde vi mycket the i pastellfärgade påsar. Kan tro att det var dom fina färgerna som lockade.

Idag är det en massa på G här hemma.
Fotbollsmatcher till höger & vänster. Dock är undertecknad minimalt involverad. Gärna en varm sommardag - men nu blir det väl kallt att stå och titta.

För mig blir det textskrivning till inredningsreportage.
Det gillar ju jag så det är kul som bara den:)
Tur man gillar sitt jobb.

Läste NA i morse.


Ett reportage om Dominika Peczynski. Jag har alltid gillat hennes raka stil.
Hon verkar ha härligt hemma men det var verkligen sparsamt m bilder. Hon har lika ljuslyktor på brickan som vi säljer i butiken, ser du??

Vad jag blev rätt putt på var att när jag googlade henne för att leta fler bilder kommer hela reportaget upp under sidan mediehuset.
Vilket innebar att tidningen jag läst inte hade gjort reportaget själv.
Sånt kan störa mig lite.


När man tror att tidningen haft en egen reporter som intervjuat och tagit bilder.
Lååång näsa. Så var det inte. Inköpt reportage. Trist tycker jag. Blir inte samma känsla då.

Här ovan en bild från Katerina Janouchs hem.
Du kan läsa om henne

HÄR


Vad jag gillar med dessa båda kvinnor är att dom verkar ta för sig av livet. Det är full sprutt och dom tycker att det inte behöver vara perfekt utan det viktigaste är att man trivs.
Tycker jag med:)

Vad jag INTE GILLAR är att en av dom har en otrohetssajt.
Hallå - hur är det möjligt??
Om ingen vore intresserad av den skulle den KRASCHA!
Men den går tydligen kanon så folk är visst intresserade!?? Hallå!! HUR är det möjligt!??

Senare i veckan tror jag att det kommer att hända grejer med vår bok.
Kan vara så att vi får ett utgivningsdatum... spännande....

Idag kan det också vara så att jag återkommer med någon liten matbild.
Får se om vi matkreatörer känner oss hågade med nåt smaskigt. Kanske, kanske....

TA VARA PÅ DEN HÄR HÄRLIGT SOLIGA DAGEN,
ut på en promis!!
Tjingeling!
Eva





Inga kommentarer: