måndag 13 juni 2016

Gokväll/natt.....

Varför har jag inte skrivit på länge..??? Jo, faktum är att jag har det. 
Men.... bilderna har inte gått att få in så jag har blivit sååå helt gaaaalen. Nu fattar ni va. 
Jag menar galen, tokig och allt man blir när tekniken inte funkar. 

Hade en massa bilder från AW:n som skulle in men det liksom sket kan man säga.... då blev jag trött såååå länge så jag la helt enkelt ner. Neeej, jag är inte långsur jag inte... hehehe! 

Nu kliar det deluxe i fingrarna så nu struntar jag i bilderna och skriver ändå. 

Ligger i sängen. För ett litet tag sen kom jag in från en alldeles uuuunderbar löptur i den mycket sena kvällen. Sommarhimlen stod i brand. Doften av en kvällsfuktig grusväg blandades med dofterna från de olika sommarblomstren. Den här tiden. Alltså jag blir aldrig mätt på den. Det är den som gör att jag inte hänger mig i snaran under vintern. På riktigt. Ljuset, värmen och dofterna nu får mig att orka. Jag hatar mörkret och kylan så det gör ont ända in i märgen. Det är som att gå i ett töcken oktober till april. Och nu, nu är det så underbart att man trippar omkring hög på endorfiner. Lätt som en plätt drar man på sig dojjorna och lubbar iväg tio på kvällen. Tillstymmelse till trötthet finns inte. Bara njutning av en natur som är så magisk att det gör ont. 
Som jag älskar detta nu. 

I morgon bitti fångar vi dagen och trots att tiden är väldigt mycket knapp just nu (förbereder 10-års jubileum) så drar vi till södra norrland och brorsdotter som tar examen från årskurs sex.
Det är mycket stort och hon har varit otroligt duktig. 
Det är lilla Magdalena som föddes med en hjärntumör och är en riktig kämpetorsk. 

Till hösten skiljs hon från sina kamrater hon haft i så många år och det blir ny skola och nya människor. Inte helt enkelt när man har särskilda behov. Min bror och svägerska är verkligen helt fantastiska. Magdalena, storasyster, likaså. Många familjer kämpar på i vardagen. 
Bragdmedalj skulle kunna utdelas lite varstans:)

Väldigt kul att vi har möjlighet att kunna vara med. 

Jag har fått världens huscravings. 
Ni kommer väl ihåg när jag frågade om nån hade ett kråkslott till salu. 
Var mest på skoj men helt ärligt är jag besatt av tanken. 


Lite som i filmen Under Toscanas sol.  Men jag vill faktiskt inte bo in the middle of nowhere. Och det är väl där såna hus finns. Annars kostar dom väl från 10 miljoner och uppåt. 
Känns lite smått omöjligt, hahahahohoho!!!

Smultrongården letade jag i tjugo år efter och ..... tadaaa.... plötsligt fanns den där. 
Tänker jag tillräckligt mycket på min kråkslottsdröm kanske den faller in. 
I´ll keep u informed;) 

Älskar den här bilden från nätet. 
Kanske lite för flådigt för mitt kråkslott men soffan och pallarna är väl bara för läckra. 
Gillar skarpt kartan på skärmväggen också. 

Skulle kunna tänka mig en sån som tavla. Snyggt. 

Nu blir det till att säga Nattinatti, skall upp tidigt och dra iväg uppåt landet.

Dream sweet dreams.
Kram

Inga kommentarer: