tisdag 6 december 2016




Kakor med vitchoklad

Kan det bli godare??
Dom här är sådär crunchy och sega, ohlala så himla goda.
Ni bara måste prova. 

Oj vilken dag det var igår. 
Sanslöst kul.
Vi är ett riktigt dreamteam Lena & jag. Om vi får säga det själva alltså, haha!
Nej men faktum är att det är så.
Vi är så sjukt snabba och får såååå mycket gjort. 
Sånt man drar sig för i år hemma och kanske tar en vecka, fixar vi på några timmar. 
Sliter ut grejerna och tjoff tjoff tjoff så är allt kirrat och klart. 
Svettiga, mörbultade och helt slut är vi efteråt, haha.

Igår var vårt mission att fixa deras farstu. 
Allt låg typ i en hög, eller snarare berg. 
Sånt man kräks på varje gång man går förbi. 
Det gör man heeela tiden eftersom det är groventrén där familjen går plus att det är vägen ner till pannan som det eldas i flera gånger per dag. 

Sist bestämde vi att det skulle bli nästa misson. 
Det var bara det att när vi började krävdes det målning. 
INTE vad vi kalkylerat med.
Men vi skulle aldrig lämna nåt halvdant så vi målade rubbet. Tak, väggar, lister, fönster och dörrar. 
Fram med hylla att ställa allt på.
Alltså såååå fint det blev. 
Risken är väl att våra familjer får astma på kuppen av allt rengöringsmedel vi använder.
Doftar så rent och är så skinande blankt när vi lämnar ett uppdrag att man får en sån endorfinkick att man nästan dansar fram. Trots att vi typ springer och bär och grejar fyra timmar non stop.

Efter hennes farstu blev det hem till oss och vårt pannrum samt trappa ner. 
Inte nåt man ser varje dag men ack en sån surdeg. 
Vi tog det vi skulle men eftersom vi är så rackarns snabba hade vi tid över så vi tog det allra värsta rummet också. Med typ tusen färgburkar i. Det har ju målats en del här om man säger så....
Det blev bara sååå bra!!!!!
Att få ordning på sånt som legat och gnagt är så sanslöst underbart att man liksom tappar en tiokilos tyngd från kroppen. Helt enkelt lovely! 

Man blir grymt peppad att fortsätta och det händer en massa andra saker "på köpet".
Fantastiskt helt enkelt. Klart att rekommendera. 
Städning med en polare. 
Can´t be more fun:) 

Idag har jag återigen en proppfull dag. 
Köttbullarna slut igen (!!!)
Vegetarianen moi ställer sig snart och rullar några hundra nya. 
Slut på rödbetssallad och soppa också. 
Och några kakor. 
Bara att hugga tag med andra ord. 
Så måste jag kolla upp receptet till marockanska grytan och förbereda lite. 
Redan i övermorgon är ju kvällsmyset här där du självklart är bjuden💖
Varmt välkommen 16-20ish och mys.

På eftermiddagen skall jag göra nåt riktigt skoj. 
Adam har köpt en ny lägenhet som blir inflyttningsklar om drygt ett år (tror jag det är).
Eftersom jag är så nedrans intresserad låter han mig vara med och kolla alla tillval.
Dom har som en stor butik tydligen, där man ser allt. 
Jag tar med mig kameran så vi minns exakt. 
Guuuud så skoj sånt är. 
MEN..... han har en gammal lägenhet idag med massor av känsla som han renoverat själv (med hjälp förstås). Och jag vetikatten om nyproduktion är hans grej??
Kanske, kanske inte. 
Säkerligen hur fräscht som helst men jag är rätt osäker ändå. 
Det kommer helt enkelt att visa sig. Verkligen kul att genom livet prova på olika boenden förstås. 
Och han är ju den som också är mega intresserad av bostäder och hur saker och ting ser ut. 
Hur som helst, den här resan skall också bli skoj. 
Som förälder blir man ju rätt involverad, i alla fall om man väljer det. 
Och det har vi alltid gjort. Vi har alltid fått hjälp av våra föräldrar och man gör väl lite som man själv är fostrad. 

Nu skall här skalas världens mest värdelösa lökar. 
Små som skrutt. Blev fel när jag beställde. Och man kastar ju inte mat....
Inte min grej att stå och småpilla med nåt så tramsigt som lök:)
Men köttbullar skall det minsann bli. 
Hoppas din dag blir dag. 
Jag återkommer med lite bilder från den roliga lägenhetsprylen.
Kram på er.

Inga kommentarer: