onsdag 29 september 2010



ALLTING ÄR JU BARA SÅÅÅ KUL!!!

Pratade med en kund långt uppe i vårt land igår. Hon berättade att hon läser bloggen och skulle sååå gärna vilja ha samma lilla butik som vi.





Jag frågade henne en massa och det visade sig att hon hade alla attribut - bakstuga på tomten som dessutom var isolerad. Plus att hon hade det viktigaste av allt: energi och entusiasm så det räckte till för två. Det hörde jag genom luren.....
MEN sa jag, du har ju allt varför gör du det inte????
Nja, säger hon vi har ju liksom redan haft butik. Och café.
Närmare bestämt: BEEN THERE - DONE THAT!
Och säger hon, dessutom börjar jag bli lite till åren. Jasså säger jag, du låter inte äldre än mig - visade att hon var 62 år. Men kära nån svarar jag - är det inte dax att du tar det lugnt och njuter lite nu då??
Jamen, säger hon - ALLTING ÄR JU SÅ KUL!
Jag måste säga att jag tycker att det är FANTASTISKT!
Tänk att ha gjort det man NÄSTAN haft som dröm. Haft butik inom ett område som intresserar en (dock inte inredning). Haft café. Hon berättade att dom också stod fredag och lördagkvällar och bakade. Haha, precis som vi.
Trots detta har hon alltså lust att köra gårdsbutik med litet café.
Nu blir det väl kanske inte så eftersom hennes make bromsade lite. Ja, svarade jag. Det är nog tur att såna som du och jag lever ihop med såna män.
HUR SKULLE DET ANNARS GÅ???
Det behövs en realist i den överentusiastiske kreatörens liv. Tänk om vi hade två av mig här hemma - kära nån - jag orkar inte ens tänka tanken själv.....



Men det är verkligen kul att prata med människor som man förstår direkt.

När jag är 62 kommer jag då att önska att jag hade ett café i äldre stil i Örebro. Med fantastiska bakverk?? Jag vet precis hur det skulle se ut.

Eller har det blivit verklighet någon gång mellan nu och 62??? Tror nog inte det.

Och den vegetariska Cranks inspirerade restaurangen - är det fortfarande en dröm.

Den som lever får se.

Ett år då säkert. Jag hoppas jag har samma passion kvar och är lika ivrig och på hugget som damen jag pratade med igår. Livsglädje som går igenom telefonlinjen - HÄRLIGT!


Bruna boots kom i morse. Härligt - passar perfekt till höstmarknaden...
Här kommer massor av blommor och grejer nu som plockas upp.
Som vanligt blir det en hel del erbjudanden. Kanske skriver vi ut några av dom här - har inte bestämt oss.
Hur som helst - NJUT i solskenet.
Kram på er,
Eva

Inga kommentarer: