måndag 13 september 2010


En underbar tur

Idag ska ni få följa med mig & killarna på en jätte mysig tur som vi gjorde förra söndan.
Det finns ett litet blad på turistbyrån som heter "Walks around Vence". Vi provade en av turerna då. Vi tänkte att vi skulle fota vår lilla utflykt så vi satte på självutlösaren...
Jag har papperet med beskrivningen samt karta i handen. Det stod i papperen att det skulle ta 1.30 tim så vi laddade med två stora vattenflaskor. Det var HUR VARMT som helst!

Vi gick genom ett underbart franskt landskap. Vårt mål var St Paul de Vence.



Kartan var enkel, just därför kanske vi inte riktigt hängde med, det var FÖR lätt!
Så Fabbe & jag gick in i ett hus och frågade. Det visade sig att vi skulle ta en putteputteliten stig precis mittemot huset vi frågade i. Bra det!



Då minsann må ni tro - då kom vi in i Malvan Skogen.
Eller "The Valley of Malvan" som det står i papperen. Fabian tyckte det var hur läckert som helst. Han var övertygad att Sagan om ringen var inspelat precis där. Verkligen en spännande skog att gå i. Och helt solo var vi!
Man gick förbi ett minnesmärke där man säger att Jesus varit. En otroligt fin madonna står i minnesstenen. Fint som bara den!


En liten bäck med bro över.





Här tyckte Fabbe att vi skulle stå isär men så det såg ut som om vi höll om varann.
Och det lyckades ju;).......

End destination!! St Paul.
Då blir vyerna lite annorlunda. Bilfoton är vardagsmat när man är ute med killarna.
Så fort det kommer en bil ska kameran upp. 90% bilar på minneskortet. Och jag som inte bryr mig ett dugg.
Hur som haver - vi hade en oerhört mysig tur. Det tog oss 40 min så istället för att ta bussen tillbaka till Vence promenixade vi. Jätte skönt. Jag kan säga att det nästan gick att vrida ur våra kläder när vi kom hem. Kära nån!
Fabian skrev i vår gästbok innan dom åkte hem. Då skrev han ett tips: Ni måste gå i Malvanskogen, en jättemysig utflykt. Hörde att Hanna trodde att jag mutat killarna - men tji fick hon - vi gillade det alla tre. En tur att ta fram när mörkret faller i Svedala.

En ny snygg långkofta som kommit.




Nu har dom här jätte fina strutarna kommit som jag visade när vi varit på mässan.


Snygga att ha framme - MEN även smaskiga att smaska i sig;)
Tjing igen, Helena kommer i morgon. Då fotar vi fler väskor.
Lev väl, ni alla!
Kramar Eva

1 kommentar:

birgit sa...

Om du visste vad jag avundas er. Vet ju lite vad du pratar om.