fredag 21 mars 2014


 Halloj!


För drygt en vecka sedan besökte vi en "Arganshop" mitt i Medinan i Marrakech. Många vill att man skall stanna och handla av just dom. Vi, som förstås många med oss, är urlack på såna som drar i en och tjatar. Men den här killen gick vi in till. Säkerligen för att han direkt sa att Jamie Oliver varit där. 

-Eeeh?? Jamie? undrade jag.
- Just prick den Jamie, svarar killen.

-Ok, säger jag, visa oss då.
Han visar upp tidningen samt bilden nedan.

Min käre kloke man säger NATURLIGTVIS att den bilden har killen kopierat och tidningen har han köpt vart som helst. Ja känner jag, det gäller att vara romantiker….
NOT! Här söker vi raka korrekta svar direkt!

Döm om min FÖRVÅNING när vi seeeent förra torsdagen kommer hem och direkt slår på tv:n. Då påas Jamies program och dom berättar att han skall vara i Marrakech!!!! Jag svimmade typ.


Men vad händer??
SJÄLVKLART är det samtidigt som KÖKSMÄSTARNA.
Och lika självklart väljer jag köksmästarna och kollar Jamie i pauserna. 
Men inte 17 lyckas jag se nåt från Marrakech inte….

Nu har jag googlat och kollat lite klipp. Har dessvärre inte tid att kolla mer och det jag hittat är endast på spanska. Sisådär kul;))

Men jag hoppas jag skall få fram det på engelska också.
Hur som helst, det lilla jag sett är exakt därifrån vi precis var.
Att han var in prick till denna killen har jag inte sett men det skall jag förstås kolla och då blir han skriven på näsan, den realistiske mannen jag har;))

HÄR är länken så kan ni kolla in Jamie. 

Visst är det läckert!!!
När jag hittar nån bättre version länkar jag den med;)

Skön fredag alla!
Och håll i hatten;)
Jag skall hänga ut määängder med tvätt. 
Hinner väl knappt ut med den innan den är torr i den här orkanen…..