måndag 31 mars 2014

Vilken start :)



Krämigt god bollnäsfil.
Blåbär som min mamma plockat. Ekologiska frön. Slutligen nässlor som mamma och pappa plockat och malt ner till ett fint mjöl. 

Nyttigt som bara den. 
Jag var på vippen att hälla ner frysta hallon i filen. Men mår dåligt över dom eftersom det kan vara både det ena och det andra i och på. Bedrövligt hur man gör med våra bär och grönsaker. 

Det är bara pengar i allt. Usch hur det har blivit. Klart man vill äta fina rena bär och grönsaker. Ja kött och fisk också förstås för er som äter det. 

Jag tror att världen är på väg mot en förändring. 
Vi är mer medvetna och bryr oss vad vi stoppar i oss. 
Nu när vi bara har ett barn hemma har jag mer tid att bry mig om vad jag handlar. Nu är jag mer medveten och utbudet är verkligen katastrofalt. Det som finns är svindyrt också.

Hallå hallå - någon som känner för att odla?? Jag är säker på att det är en mycket god affärsidé. Odla rent. Bara skillnaden på en besprutad tomat som ligger i min butik och har flugits in från Spanien mot den jag odlat själv är så stor att det nästan är löjligt. Man önskar det gick att äta egenodlat hela året. Då fick det ju bli ett litet uppehåll med tomater - men det gör ju inget. 

Jaja nog om det. Men starta gärna ekoodling granne med oss här den som vill. 
Jippi vad jag skulle bli glad:))))

Nu när vädret är så fint, hur mycket har man inte att göra då!???

Man vill ta itu med prick allt. Det känns som att energin hoppar omkring.

Jag skriver lite texter idag. Och planerar inför vår kommande 

MODEVECKA. Kul som bara den:)

Men nu skall jag först äta ekologisk broccoli, blomkål och lite annat som jag hoppas hitta när jag kör in huvet i kylen…..

God måndag.

Inga kommentarer: