tisdag 29 april 2014



Oj vilken konstig färg…..


det blev på den ramen. Hm, den skall vi inte använda igen!

Men det är ju smyckena som skall vara i fokus och dom syns ju förstås;)

Här kan fyndas smycken kan vi lova. 

50% på HELA STÄLLET

värsta superdunderfynden med andra ord. Våra besökare gillar smycken lika mycket som vi själva gör så jag tror det kan vara lite trevligt till Valborg. 

Här förbereds en del för kommande saker i maj. 

På lördagarna händer en del. 
17 maj kommer en av våra klädleverantörer och visar sitt sortiment i butiken mellan 10 - 15. 

Lördagen därpå har vi en smyckesleverantör här. Då har vi f ö öppet även på söndagen när det är MORS DAG. Då skall rabarbern ha växt sig stor och fin för då är det förstås som vanligt dags för rabarberpajen och vaniljsås. Allt enligt tradition.

Lördagen 31 maj kommer träskoleverantören. Tjoflöjt - mycket kul som vanligt alltså. 

Staffan och Helena har fixat i gardin/möbelboden idag. Vilket innebär lite nya grejer därinne plus att det är så fint att nu kan man till och med släppa in människor där;) Det luktar rent som bara den. Härligt!

Jag håller på att avsluta en massa grejer som aldrig tycks bli avslutade. Tänk vad olika det är på olika företag. Kära nån, dom flesta mycket bra men det finns verkligen dom som är mindre kul att ha att göra med….. inte många som sagt. 

I morrn öppet som vanligt mellan 10 - 18. Trots att det är Valborg och vi skall fira in våren. Det fungerar mycket bra efter kl 18. Vi har slutat att besöka någon brasa. Den tiden var under många hektiska år. Nu kan vi lugnt luta oss tillbaka när sista tuggan på middagen är tagen och njuta av efterrätt i lugn och ro. Kul med brasa men var sak har sin tid. Den här tiden är väldigt bra tycker jag…..

Som vanligt blir det kyligare till Valborg. Kommer aldrig glömma den Valborg när det var soligt och fint. Morgonen 1 maj med en halvmeter snö. Hade varit skoj med sol och fint i morgon när vi får långväga gäster men man kan ju inte få allt. Uppdelning gäller! Alltid kallt på Valborg och oftast fint på påsken. Helt ok!

Gillar ni spännande filmer (inte skräck!) kan ni se PRISONERS. Hade puls efter fem minuter som fortsatte filmen igenom…..

Ciao ciao vänner!





1 kommentar:

tre nyanser av vitt sa...

Hej!
Jag var och handlade hos er idag och saknar ett armband som jag köpte. Det står med på kvittot men fanns inte i påsen. Det var åt mig du letade fram en mellanstor glasburk med trälock :)då kanske du kommer ihåg mig? Jag köpte ett silvrigt armband från våga 299 kr. Tror inte det blev nerpackat? Finns det kvar hos er? Hälsningar Marie