måndag 19 maj 2014

En ny älskling…..


MYCKET möjligt att man anses vara materialist om man känner sig kär i en kyldisk. 
Kan vara så. 
Men då får jag vara det för det är precis så det är. 
Jag är kär, upprymd helt uppfylld av den. 
En död - kall - tung och otymplig disk.
Men ACK SÅ PRAKTISK. Oh my God, ni anar inte vad mycket enklare vårt liv på Smultris blir med denna. Trots att det på långa vägar var färdigt i lördags satt vi i sladden och kylan kom på och vi kunde förvara lite i den. Ojojoj vilken skillnad mot tidigare säger jag bara!!!!!
Tur Adam bara tre dagar efter han kom hem från sitt år i Lyon åkte och kollade möjligheter för oss. 
Men det är klart - han har ju jobbat med schyssta grejer nu och förstod väl att vi inte kan fortsätta som tidigare. 
Ja, man måste ju säga att det hela tiden är utveckling här. 
Verkligen positivt:)))
Men så blir det väl när det är yngre förmågor som kommer in och rör om också. 

Så bra att saker och ting kan förändras och förbättras. 
Här kommer att tillverkas mackor på löpande band i sommar. 
Härligt goda mackor med finfina råvaror.
En vegetarisk variant också - yummi!

Men det är svårt att förnya och fixa också…..
Just nu är vi i ett stort VAL OCH KVAL över blandaren i diskrummet. 
Puh, vilket svårt beslut. 
Håller tummen att vi gör det rätta - inte världens enklaste att byta om det blir fel sen.


Här sitter jag med världens kortaste naglar som det inte ens gick att få bort att svart runtomkring igår. 
Var ute 12 timmar i trädgården.
Gick väl fram som en bulldozer typ och ryckte och grävde typ överallt. 
Var ju inte helt schysst här i lördags när vi hade öppet. 
Hade inte hunnit med trädgården utan bara gjort det värsta. Men nu är det fint som snus. 
Hoppas det håller i sig ett tag. 
Jag skall ut och klippa en gräsmatta till nu. 
Trodde det skulle regna idag. Blev lite bonus nu:)

Den här veckan är lite speciell för oss. 

MORS DAG med EXTRA ÖPPET på söndag. 

Varje Mors Dag sedan starten har vi haft öppet. 
Har blivit som en tradition. Och oftast har vädret varit kanon och en massa härliga familjer har tagit sina mammor hit och firar. 

Alltså bara hur mysigt som helst tycker förstås vi. 
I år kommer vi dock att ändra menyn lite. 
Ihop med pajen vi haft alla tidigare år gör Adam och Fabian ett tillägg av tre stycken mackor i år också. 

Rabarberpajen till efterrätt - som vanligt;)

Nej, nu måste jag ut igen.
Puss och kram alla och se till att du får en underbar och härlig majvecka.
Bara du själv som bestämmer det;))

3 kommentarer:

Unknown sa...

Coolt!

Anna sa...

Hej Eva!
Jo det finns nog en extra växel hos mig också men inte efter att ha kommit hem kl 02,30 från Frankrike:)
Vilka läckra mackor! Förresten , får ni servera vin? Tror annars att "vårt" Rosé skulle passa perfekt till de där godingarna ;)
Allt gott!
Anna

Annika sa...

Åh Eva vad bra det blir!! Måste verkligen kännas som ett lyft. Var sak har sin tid och nu var det dags att utveckla - så kul!
Jag är sååå nyfiken på diskmaskinen. Berätta gärna om den :-). Förstår att det inte är en "vanlig" men ändå. Ha en härlig vecka och som vanligt undrar jag varför jag inte bor närmre er Smultrongård...
Kram