måndag 26 maj 2014

Tjoflöjt alla glada


Vilken helg vi haft, jisses så många besökare.
Många nya och roligt som bara den men även återkommande från flera år som firar sina mammor hos oss. Så roligt att det blivit mångas tradition. Häftigt!
Jag som är så blödig fick torka ögat lite när jag såg en ung man som hade stämt träff med sin mor hos oss. Jag lyckades se när han grattade henne och dom kramades. 
Så gulligt. 

Våra grabbar hade full rulle i kaféet och det gick riktigt bra. 
Förstås tack vare de nya maskinerna. 
När hyllorna är på plats utlovas bilder. 

Mackor tillverkades på löpande band. 
Och vet ni vad - vi märkte klart att eko och närodlat blev tummen upp. 

Vi bara älskar er för att ni gillar det!!!!!!
Innebär att det blir en fortsättning. Det är verkligen mycket dyrare än icke rena produkter, men gillar ni det så fortsätter vi. Grymt kul - värmer ett rent veggiehjärta som mitt. 
Ok, vi har ju räkor och kött och när det är lyckliga djur som ätit av naturen får jag väl tycka det är ok;))

Vi har haft en helmysig helg här på våran Smultrongård.
Ett av våra fyra vuxna barn har också haft en mysig helg. 
Dock av annat slag än vi, haha!



Hon har jobbat på en yacht helt nära rallybanan i Monaco. 
Typ PÅ banan. Ni ser ju själv där hon står. Sträcker hon ut handen kan hon kanske ta på förarna…..

Tydligen har hon haft en helg "deluxe" som Zlatan skulle sagt. 
Justin Timberlake hade båten bredvid. 
Allt var visst som att kliva in i en bubbla och verkligheten var en bit bort för att uttrycka det milt. 
Coolt att vara med om såna grejer!!


 DOCK kommer verkligheten att infinna sig rackarns snabbt för den unga damen kan jag lova.
Redan I MORGON (!!!!! efter nästan två år i Nice) flyttar hon hem till Sverige och Smultrongården.
Jo jag tackar jag, hahaha hohoho hehehe. Här är vi inga "highfliers" direkt. 
Man kommer rätt snabbt ner på jorden om man säger så;)
Lite gräva i myllan och lite rust och slit och släp så är Monaco, glitter & glamour som i en dröm. 

Tur hon har bildbevis att det verkligen hänt…..


En litten bild på Vågas nyheter. 


Dom har tagit fram en dalahäst som tydligen är jättepoppis. 
Finns förstås fler godbitar.

SJÄLVKLART öppet på torsdag. 10-15 kör vi.
Mackeriet kommer att vara igång så lunch gjord på lyckliga djur och rena grödor kan avnjutas….. 
(Jag håller mig till grödorna!!)

Här blir full rulle idag. Röjas så ett till rum kan tas i anspråk i morgon. 
Stiltje på röjning ett tag då rust tagit det mesta timmarna av dygnet. 
Haha, så fort jag bara tänker på det där diskrummet och kyldisken blir jag alldeles varm. 
Bäst att vara glad att jag känner så - snart är väl den makalösa förändringen och förenklingen också vardag…. 

Ska försöka vara tacksam över det läääänge.
Kram på er, se till att ta vara på den första dagen på en vecka som blir så bra som du själv gör den:))

Inga kommentarer: