fredag 16 maj 2014

Skulle det smaka med en liten RÄKIS kanske??


I såna fall är det bara att bege sig till oss i morgon.
Culturedag och massor av räkmackor.
Lattjo som bara den alltså. 
Självfallet hemgjord majjo. Jamen förstås!

Öppet 10-15 i morgon - som vanligt på lördagarna.

Det fixas kan jag lova.
Inför sommaren blir det ju alltid mer besökare och för att vårt lilla kafé skall kunna hänga med måste vi byta ut diskmaskinen. Nu är det slut med handdisk. 
Ja trot eller ej men trots att vi haft diskmaskin har det inte funkat så vi har gjort det för hand. 
Men som sagt, på onsdag redan är det historia. 
Då kommer maskinen in som endast tar några minuter. 

För att det skulle bli möjligt måste vi riva en del. 
Som ni såg sist alltså…..
Adam kom på en sisådär en sekund innan vi började att vi borde ha ett rutigt golv. 
Mamman är inte den som är den så snabbt som attans fixade vi färg. 
Det är ju liksom bara jobbet det handlar om och det är vi inte speciellt rädda för nån av oss. 
Det var ett mätande kan jag lova!

 Jag fick väl en liten gräddfil kan jag tycka.
Jag grundade med den ljusa två gånger och målade det allra sista mörka lagret. 
När allt var uppmätt och målat en gång. Lätt som en plätt. 
Nu står det bara på tork tills i morgon em när det är dags att kalka hela rummet. 
Fattar ni hur skönt det blir när det är klart!!!!!! Ååååååh ett riktigt mega ÅÅÅÅÅh skrik är på plats!!!
Fy katten vad det rummet varit äckligt. Men vem kunde tro att vi skulle få SÅ in i bängens med besökare så det första vi gjorde inte skulle orka med? Inte jag i alla fall. 
Tur att det går att ändra. Och snart är vi alltså i mål. 
Det blir ett rätt snyggt OCH praktiskt diskrum:)
Sen är det själva köket som får nån uppfräschning också men det dröjer lite.
Tror vi…..


 När jag skulle sätta in bilderna ovan kom den här bilden fram.
Fattar inte varför eftersom den inte alls hörde till de allra senast tagna. 
Konstigt!
Men vansinnigt passande. 
Idag fyller nämligen Stina år. Hon gjorde ju den här tårtan förra året när hon bodde i Seattle och gick en tårtkurs. 24 bast idag. Bäst jag springer in i duschen för snart blir det lite invasion här. 

Fyra oväntade övernattningar. Känns som dom får ha bindel på sig när dom går på övervåningen. 
Det blir nästa veckas mission;)

Just nu önskar jag mig 48 timmar på dygnet. 
Och det är säkert fler med mig som gör det. 
Nu hugger vi tag igen.
Ciao ciao!

Inga kommentarer: