lördag 13 maj 2017

Hemgång....

Men först skall jag ut i den Parisiska morgonen och inhandla pioner. 
Solen skiner och det skall bli härligt att insupa det sista av den franska atmosfären som jag är så förälskad i. Det är ju givetvis med risk på visst svinn när man släpar med blommor hem. 
I cross my fingers att det skall funka. Har faktiskt med mig skott från succulenterna i Vence också och dom ser hela ut this far.....

Enligt rapporter från hemmet lyckades inte vår kupp med Fabian och Emilia boendes hemma. Våra små husdjur tyckte visst att dom varit hemma alldeles för lite och ALLA sängar på övervåningen är nerkissade. HUR GRYMT VIDRIG ÄCKLIGT!!!???? Finns det nåt värre än kattkiss?? Blä blä blä och dubbelblä säger jag! 

Stackars Hanna kom hem igår och får fixa all tvätt. Hon lägger det ute innan det tvättas, sen tvättar och sen hänger ut igen. Gissa om det är mycket:( Ja, ja så är det med husdjur. Nästa gång vi åker iväg delar vi upp dom och dom får vara hos Adam och Stina. Så får vi se om det blir bättre. Nu hoppas jag att det inte luktar nåt för i så fall är det bara att köpa nytt. Puh och pust.

Om bara nån timme går taxin till flygplatsen. Vi åker hem med så mycket inspiration, ett helt gäng fantastiska klänningar och nån mer liten skojig grej;) I will show you soon....

Hemma är huset minst sagt fullt. Hanna med pojkvän har kommit hem, Stina och hennes kille sov visst där igår också. Så idag kommer mormor & morfar. I morgon åker vi på lunchtrav till Fornaboda med pappa som han fick i 80-årspresent av oss. Dock har det inte gått att få tag i travet, vi undrar om man kan äta där och framförallt VAD. Det lutar åt mat hemma eftersom vi fortfarande inte vet nåt. Konstigt. Pappa är galen i trav så vi hoppas det skall bli skoj. 

Ha en fin dag, nästa gång vi hörs har jag inga baguettbärandes fransoser i närheten. Dock min kära familj och det är minsann nog så gott. 

Puss å kram å ha en fiiiiin lördag.
Eva

Inga kommentarer: