söndag 7 maj 2017



Ödmjuk är bara förnamnet....

Så otroligt roligt att läsa vad alla skriver till varandra på kommentarerna. Att ni vill komma och att ni läst om oss osv.... Hjärtat typ svämmar över!!! Sååå tacksam blir jag kan jag lova. 

Då finns det ju hopp om jag inte står med all fika och mat själv i alla fall.... Hoppas jag, för säker kan man ju inte vara.... 

Vi har precis kommit fram till hotellet i Nice. Bokade inget i förväg. Var osäker på vädret. Hade det varit dåligt kanske vi åkt vidare till Italien eller så. Nu tog vi bara bussen in till stan, vi har inte ens bil. För första gången i världshistorien har vi bokat beachplats också. Det blir spännande. Lika spännande som priserna på beachrestaurangen kanske. Eller inte. 

Tror vi äter på torget innan vi går ner, haha! 

Har precis pratat med Fabian och dom andra som håller ställningarna hemma i huset. 
Soligt men kyligt. Vi ser till att det är folk därhemma hela dagarna. Vet ni vad vi märkt, jo våra söta små ulltussar till katter, dom blir så arga när vi är borta och dom får sova ensamma så dom kissar inne. Helt otroligt alltså! Så trodde vi nog inte att katter var. Vår förra katt kunde vi lämna precis hur som helst, men hon var ju van med det. Dom här rackarna är helt annorlunda. Och då är dom tre också, konstigt! Så nu täcker folk upp och bor därute hela tiden. Katterna får styra oss helt enkelt, haha. 

Vi åkte upp till Hanna igår och skulle gå ut och äta. Av det blev intet. Så skönt att sitta i hennes söta lägenhet så när vi var på väg ut hade allt stängt. Vi är inte direkt kompatibla med svenska restaurangtider. Att äta mitt i nätterna är mer våran grej. Inte bra för kroppen så det är lika bra allt är stängt;) I morse fick vi GODASTE FRULLEN med oss till Arlanda av Hanna. Jag skall be om receptet, sååå gott, helt i min smak. Bara en massa nyttigheter var det. Älskar att dom vill äta nyttigt mellan fikastunderna;) Lyckos Stockholmare som har 30-40 min eller ännu närmare, till Arlanda. Vilken enorm skillnad att åka från Hanna 05.20 istället för 03.00 om vi varit hemma. Vårt plan gick redan 07, gillar det för nu har vi en hel dag här. Och vi är förstås utvilade efter nästan tre timmars snark på planet. 
Jag skall be Hanna om frukostreceptet för det lovar jag att ni vill ha. 

Allt gott, kram


2 kommentarer:

Unknown sa...

Haha nu är tåg/buss biljetter beställda o hotell bokat. 26-27 juli är jag i Örebro eller snarare Södra Dylta <3

Ha det alldeles underbart i Paris

Kram Anna i Skåne

smultrongården sa...

ÅÅåååh Anna vad skoj att få träffa dig igen:))) Nu håller vi tummarna på finväder och mys. Ha det gott, kram<3