fredag 19 maj 2017

Kvinnersta och Rörbraket


Det sägs att det som man tycker mest om i livet oftast faktiskt är det som är gratis. 
Måste hålla med. Naturen i all sin prakt är till för alla, helt underbar och kostar inget. 
Jag njuter så oerhört mycket av denna tiden som är just precis nu. 
Varma dagar, med eller utan sol, ljuset finns i alla fall där, heeeelt ljuvligt!!!!

Sen kan jag tycka att odlingar av alla de slag är helt magiska. 
Som igår när Fabian och jag varit i Mogetorp och sprungit och sedan åkte till Rörbraket och var inne i  växthuset med tomater, sånt ger en så oerhörd lyckokänsla för mig. 
Vet inte hur det är med gossen, han hade mest bråttom för att komma in till stan till polarna.
Jag måste komma ihåg och fråga vad han kände i växthuset. 

När han fick se hönsen och tupparna tog han i alla fall fram kameran, så nåt gjorde dom troligtvis med honom. 

Jag bunkrar tomater nu. Massor. 
Har köpt en på plantagen och den är definitivt störst, var även dyrast, 45:-. 
Fyra st har jag inhandlat i ett litet växthus. Dom är inte alls bra trots att jag tycker jag skött dom fint. Dom kostade dock bara 15:-/st. 
Igår köpte jag tre till på Rörbraket, cirka 20:-/st, fina och kraftiga. 
Och nu på morgonen i Kvinnerstaväxthusen inhandlades åtta för 30:-/st. Oerhört kraftiga och fina och redan med blommor. 

Dom skall få vatten men jag tror inte jag hinner plantera om dom innan vi åker idag. 
Måste prioritera att klippa gräset och jag skulle så himla gärna vilja få ut min potatis. 

Tror att jag sätter propeller på ryggen och flyger omkring. Känns som det skulle behövas just denna dag. 

Skulle även vilja plåta klänningarna från Paris som jag inte gjort än. 
Fy och usch på mig!!!! Jag köper några själv, förstås;) En kommer att användas idag när vi åker till Loka. 

Jippiajoooooo vad det skall bli skoj!!

Redan vid 16 drar vi iväg så det gäller att snabba på nu. 

Nu skall vi verkligen se om jag har nån tur med alla mina tomater, tycker att det varit lite si och så de sista åren så nu rackarns kavlas ärmarna upp och jag tar i med nya tag. 
Skall se till att hela familjen, dom på landet och dom i stan och även dom i huvudstaden, skall kunna njuta av egenodlade, ekologiska tomater om nån månad. 
Wish me luck;)

Kram och ha en riktigt mysig helg.





2 kommentarer:

Unknown sa...

åh sista bilden den ska jag sno o trycka ut. så kan jag titta på den när jag längtar <3

Kram Anna i Skåne

smultrongården sa...

Men Anna du är väl bara fööör gullig!!!! <3