söndag 1 juli 2007


Hej alla våra härliga kunder!! Nu ska ni få höra nåt riktigt skoj!
I söndags, den 1 juli, så tänkte jag så här: Åh vad kul det ska bli idag o träffa alla gulliga inredningsintresserade tjejer. Kan tycka att det är ganska ofint att bara tänka på en viss sorts människor. Och egentligen vet jag att det är så himla kul att träffa alla.
Vet ni vad som händer då? Jo, en äldre gentleman 75+ kommer in till mig o ska betala fika. Då berömmer han fikat o vi pratar om huset, dess renovering m.m. Mycket trevligt! Han går ut. Sedan återvänder han med sin fru o dom inhandlar en duk. Då säger frun: men vi måste ju betala fika också. -Nej, säger han, det har jag redan gjort. Jag tänkte ju att vi skulle åka men det var ju så kul att jag gick in igen. Sen när dom går ut pratar jag med en annan kund. Med ryggen vänd mot mig (han tror inte att jag hör) säger han spontant till frun: men vad trevligt det här var! Faktum är att jag fick en liten klump i halsen. Den gamla farbrorn, som troligtvis aldrig kommer att läsa det här, gjorde sånt intryck på mig.
Det ledde till att jag kom på att jag skulle göra ett kollage på alla våra helt otroligt trevliga kunder som vi har här. Visst, det hade jag även i stan, men här har vi en större spridning av människor. Precis ALLA åldrar kommer hit samt hundar och även allehanda färdmedel... Och nånting händer med människor när dom går in i huset. Alla blir så snälla. Det är faktiskt helt sant att det är så. Och gissa hur kul det är att jobba då...
Nu blev inte det här kollaget alls som jag tänkt mig. Tänkte lägga in det redan på söndagen men jag kunde inte fixa bilderna snyggt - nu har jag hållit på super länge o ändå så blir det pannkaka. Jag ville så gärna att det skulle bli bra - men det går bara inte, så jag ger upp - bättre att det kommer medans bilderna är färska...
En av kunderna är bästa väninna med Signes vind - som tog mig in i bloggvärlden!




















3 kommentarer:

Signes Vind sa...

Så kul att få se bilder av dina kunder: Jodå min bästa väninna hennes make o en person till som jag känner är med på bilderna. SÅÅÅÅ kul att få se dom så avspända i din trädgård.
Jag hoppas att du har riktigt gott om kunder i sommar för det är ditt smultronställe värt o du med.
Kram / Lotta

Anonym sa...

Kul att det även kommer kunder som du inte räknat med! Va goda hallongrottorna ser ut!..mums..nu blir jag fikasugen! :)

smultrongården sa...

Tack Lotta, ja tack o lov har vi mängder av kunder. Och när vädret är fint kan dom sitta timtal i trädgården. Jätte kul tycker jag för då måste dom ju trivas...