måndag 4 oktober 2010

KANELBULLENS DAG OCH GISSA VAD MER!!??!!


Älskar den här bilden av Fabian.
Han är en stor bullälskare - och vem är inte det?? Idag bjuds det på bullkalas här.
Undrar om gänget blir någotsånär likt ifjol. Två avvikelser dock, för en Turkietresenär och en som flyttat till Australien. Lite långt att åka för ett bullkalas;)



Men hallihallå!!!! Vad är nu detta???

Jo minsann, efter artonhundra våndor, nittonhundra ångestattacker och ännu fler turer med byggnadsnämnden ser det då ut såhär när jag tittar ut på gården.
Förra helgen då blev jag så trött på alla bångstyrigheter i vårt fyrkantiga beslutsSverige att jag funderade helt ärligt på att flytta härifrån. Dom hade möte om vårt bygge i måndags och om det varit ännu mer negativt då vet i 17 hur det slutat...
Det känns som att Smultrongården är något väldigt stort och viktigt i Örebro Kommun!??
Det har jag i och för sig mycket svårt att tänka mig. Men det verkar så.

Min övriga lilla familj som är kvar här i huset vill inte lämna landet för sydligare breddgrader och börja "ett nytt liv". Och jag finner ingen anledning i hela världen att flytta en och en halv mil in till Örebro City. Nej, det känns helt otänkbart.
Så nu väntar vi inte på krångliga beslut hit och dit utan NU ÄR VI PÅ G!!!
Jag menar, hur svårt kan det bli??? Ofattbart!
Hur som helst hamras det för fullt här nu och jag kommer nog att visa bildbevis mest varje dag.
Det finns ju några utspridda i landet som jag vet är lite nyfikna av sig så ni ska få hänga med, jag lovar.



Själv "hamrar" jag på lite texter nu. Till ett härligt inspirerande jul reportage.
Men det är rätt mycket att stå i med ett bygge, kära nån. Men såååå fantastiskt härligt när det blir färdigt. Det kan inte i ord beskrivas vad skönt det ska bli.
Men det dröjer ett tag - nu sätter jag en bulldeg så vi kan bullfira lite.
Kanelbullekram till er!
Eva

1 kommentar:

Photo by Maria sa...

Härlig kanelbullebild..

ByråkratSverige är inte alltid de smidigaste att boxas med :-S

Ser ut som att det utbygget kan bli bra :-) Spännande att följa..

Kram Mia