onsdag 27 oktober 2010

Lovely Doors.....


Jag absolut ÄLSKAR dom här dörrarna!!


Nu har Henrik slipat dom helt trärena så nu är det bara att måla:)
Kanske, kanske blir dom grå..?? Rätt olikt mig som är VIT.
Men jag kan tycka att det skulle bli rätt fint med lite brytning. Dom är ju så gamla också att lite grå linoljefärg nog skulle vara riktigt fint.
Hur som haver, igår visade jag L vilka tapeter jag tyckte vi skulle ha på toaletten.
Visst sjutton, dörrarna ska ju sitta på toan!
Glömde berätta den lilla detaljen.....
Han höll på att svimma!
-Men herregud Eva, vad har du fått för smak??
Det där var väl det fulaste!!
Oooops, så tokigt då!
Tänk att man kan tycka så olika.
Men nånstans brukar vi enas. Säkerligen denna gång också.
I och för sig förstår jag hans förvåning. Tapeterna är blå och gröna.
Grönt. Min No No färg.
Men plötsligt bara händer det.
Gillar grönt.
Kanske är det åldern??
Sandra var i farten igår igen.
Men HUR goda var dom här chokladrutorna tror ni??
Oh my God! Kommer jag NÅGONSIN att kunna minska ett gram??????
Känns helt omöjligt. Fasen också!
Däremot blev jag extremt sugen igår på att ha en riktigt stor smaskig
AFTERNOON TEA DAG
Vad tror ni om det??
Ni brukar ju gilla det. Vi återkommer om dag.
SHIT SHIT SHIT.
Telefonen ringde prick nu:
-
-Ja hej det är Sussi.
-Nej Shitttt svarar jag, kommer du idag!???
Har det uppskrivet i kalendern, tjejerna och jag har morgonplanerat idag.
Läste jag men inte såg!???
Sussi, en säljare till ett nytt märke vi tagit in kommer o visar sommarkollektionen.
Jag håller på med mat till kvällsgruppen ikväll.
Kl 14.00 ska jag till högskolan på Laila Bagges föredrag.
Tre djupa andetag.....
Det kommer funka!
Kramkram
Eva

1 kommentar:

Mor Grön sa...

Ska pardörrarna sitta på toa? Jag trodde de var till utbyggnaden (ytterdörr).

I alla fall, så rekommenderar jag att du åker upp till Ovolin (Karslund) och kollar på färgprover. De är den enda affär i stan som kan ge vettiga färgråd för din typ av hus.

Ska pardörren vara som ytterdörr på "ladan" (affärshuset) kan den vara tex. ockragul eller kromoxidgrön. Ytterdörrar på gamla hus är aldrig vita (inte heller fönsterbågar, för övrigt), det är ett helt modernt påfund som inte smälter in bra i ett gammalt hus. Ska det vara en innerdörr föreslår jag en brytning med grön umbra (varm grå ton med drag åt grönt, traditionellt använd på snickerier inomhus).

Jag förutsätter att du vill bevara och understryka de värden som finns i gården. Det är ju charmen i den afmosfären som dina besökare vill åt (förutom de fina sakerna/klädera förståss).