lördag 2 oktober 2010


Lite höstmarknadsbilder....






Ja, nu har jag faktiskt varit ute och fotat en massa. Visar lite grann från vår höstmarknad nu.




I torsdags hade vi ett helt makalöst vackert väder! Alla satt ute i trädgården och åt soppa och paj. Igår var det hyfsat, man kunde sitta ute om man var lite viking. Så några kallblodiga gjorde det men dom flesta fikade inomhus. Tur att möjligheten fanns!



Jag är uppe och kokar soppa nu. Trodde faktiskt att jag gjorde så det skulle räcka till både lö och sö igår... Men så var det visst inte;)


Soppa tycker jag är nåt som ska "stå till sig". Min kockbrorsa har lärt mig att soppa kokas först. Sen skall den kylas ner helt innan den kokas upp och serveras. Då framträder smakerna bäst. Och det stämmer faktiskt. Bara det att man får krydda lite extra när den skall ätas samma dag.

Underbart fina grönsaker. Självklart ekologiska.

Trots att vi har egna äpplen i trädgården köpte vi in dom här röda fina.

Och dom var verkligen urgoda!

Massor av blommor har vi tagit hem. Och helt super fina blomsteruppsättningar producerar Clara för fulla muggar. MEN dom hinner jag inte fota innan dom är slut.

Dom här på bordet är ett minne blott. Men jag lovar att fixa till lite inspirerande arrangemangbilder. Det finns ju en tid efter en höstmarknad också.

Vi har ett riktigt hett erbjudande med en Odd Molly vara. Vi har tagit hem ett jätte lass så det finns gott om dom. Tycker att det kan vara en överraskning för er som besöker oss.

Och förstås andra erbjudanden också.

Nu tror jag min soppa ropar på mig. Bäst att ta hand om den!

Varma välkommenhälsningar från ett stort Smultrongårdsgäng

Eva & C/o

Inga kommentarer: