fredag 3 december 2010

Bakom lucka nr 4 döljer sig.... textilier!

Alla textilier 25%

Kalendererbjudandet gäller förstås bara idag.



Vi har mängder av finfina stolsöverdrag, dukar, handdukar, gardiner, lampkjolar mm mm

Passa på, kanske julklapp till någon?













En sån makalöst god sallad gjorde Adam till oss igår.



Riktigt smarrig var den:)

Tänk att han snart har ett helt kök därute att vara i.
Ingen av er har väl missat det??

Kul att han är så intresserad av matlagning.




Han frågade faktiskt om han kunde få prao:a på en av stans restauranger.


Men där var det tji!




Dom tar inte emot andra än Restaurangskoleelever.


Riktigt synd tycker jag.


Adam går Thorén business school och det kanske kan tyckas vara långt ifrån mat??


Kanske det, men praon är ju tänkt att man skall prova på grejer man är intresserad av.


Jag tror dom har fyra praktik veckor på raken. Då kunde han ha delat upp dom på två ställen.


Men icke det.


Jag var på restaurangskolan när jag fick prao:a i 9:an. På min forntid PRYADE jag;)


På dom ynka två veckorna lärde jag mig massor tycker jag.



Hur som haver är han rätt nöjd med att slippa vara i vårt kök och hållas.


Vi har börjat räkna ner som ni kan förstå.



Först veckorna, sen dagarna, sen blir det väl timmarna kan jag tro...


Ni lär bli varse.






I´ve got Cat problems....

Maja, den lille luringen.
Vet ni vad hon gjorde i söndags... direkt jag hade bäddat nytt med dom ursnygga lakanen och den här pläden jag la över sängen då hoppar hon upp och ÄGER sängen.





Jaja, hon är så go och snäll att det får hon gott göra.




Men snälla ni hjälp mig!!!


Vad har ni för kattsand???



Jag tar för givet att flera av er här har katt??
Vi får skura Majas låda flera gånger i veckan.
Jag håller på att bli TOKIG!
Nu är ju jag vääääldigt känslig för lukt - men det luktar faktiskt - nej det - STINKER - nästan dagen efter.
Jag köpte ett sånt "katthus" med huv på.
Det blev "katten" inge bättre.....
Köper kattsand på Willys eller Coop.
Jag önskar ju att hon kunde gå ut men hon är som sin matte - håller sig inne när det är kyligare än +10....
Så nu har hon gått i ide fram till maj vilket innebär att jag skurar mig blå. BLÄ!
Snälla har ni nån super kattsand?
Ge mig råd jag blir tokig!
Ikväll är maken och jag ensamma, helt super konstigt kan ni tro!
Vet ni vad vi har roat oss med.
Vi har ÄNTLIGEN tätat våra fönster.
Vi är väl bra påhittiga;)

I morron blir det kylköp för mig.

Ikea har fått hem superkylen.

Vi hoppas att det är en sån i alla fall.

Ni alla som tänker er på en utflykt i morgon hälsar vi förstås:

VARMT VÄLKOMNA!

kramar från Helena, Clara, Hanna & mig

och så Lars förstås, som springer runt och hjälper oss mest hela tiden....

Förresten, måste också bar säga.... Clara har gjort GRYMMA KRANSAR.

Så otroligt snygga är dom!

Kostar från 225:- lovar att fota....




4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag har läst din blogg länge och blir alltid inspirerad. Tack! Nu kanske jag kan hjälpa dig med något ;) Vi har två katter som helst inte vill göra det de ska ute när det är så mycket snö som det är nu. Vi har provat några typer av kattsand men den absolut bästa är "ever clean". Den finns i flera varianter men alla är i en blå kartong som man hittar i djuraffärer. Lycka till! :)

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte föreslå - kattsanden "everclean" är bäst!!! Finns i djuraffärer och på Granngården. Håller garanterat lukten borta och bildar klumpar som är lätta att ta bort.

Familjen Voigt sa...

Samma här, Even clean är den enda kattsanden som vi är nöjda med efter att ha provat olika sorter... Vi använder lite olika varianter av ever clean och vi har inga problem med lukt och vi har två katter. Det finns ju olika funktioner/lukter på själva sanden och någon av dem vi provat, minns inte vilken hade lite läskig lukt.... Nu har vi Cedar-varianten och den tycker vi är bra!

Ha en mysig andra advent!

Anonym sa...

håller med,ever clean är bra, och dryg.har lavendel doft och det luktar aldrig ur lådan,(även om ungarna glömmer att rensa den ngn gång!)trevlig helg!