söndag 22 juni 2014

Ä N T L I G E N   F Ä R D I G T

Lite mer saker har kommit upp på väggarna sen bilden togs. Mattan köpte vi i Marocko i mars. Stolen hittade jag i tisdags hos en antikhandlare. Blev riktigt nöjd med den.

Så vansinnigt makalöst grymt skönt att jag tror knappt det är sant.
Det var en riktigt stor megagrej jag satte igång. 
Huvvaligen!
Ett tag trodde jag nästan inte att jag skulle ro iland det men nu är målgången nådd och det är så vansinnigt skönt! Allt plockades ut. Det enda som plockades tillbaka in igen var mattan, sängen och skrivbordet. När Hanna kom tillbaka från Dublin i onsdags berättade ingen nåt och gissa om hon fick en chock! Jag hade plockat upp alla hennes saker och gjort så det blev som ett hemtrevligt rum. 
Alla tyckte ju jag var tokig som skulle börja med allt detta nu när vi går in i vår högsäsong, men jag klarade inte av att det var så fult. Hanna har ju bott i "resväska" flera månader det sista året så jag tyckte hon behövde en plats att känna sig "uppackad" och riktigt hemma på. 

Vår övervåning har barnen bytt rum hejvilt på under de snart tio år vi bott här så dom var rätt nergångna. Nu är det så himla fräscht att till och med mannen är med på att fortsätta med hallen. Både uppe och nere. Men det blir inte förrens i höst eller vinter. Kul. Jag älskar känslan av nymålat och rent. 

Jag har bara använt linolje och äggtemperafärger. Sjukt lång torktid men det blir sån skillnad i slutresultat. Väggarna ser lena ut som sammet. Passar bra i stil med vårt gamla hus. 

 Prinsessor kan man ha fastän man är en vuxen människa;))



Den här flickan är ju resgalen så hon fick ett resemagasin vid sängen.
Toscana - kan ju passa bra;)


När jag målade som mest därinne lyssnade jag på podradio om rumsodling. 
En kille som fått 700 tomater på tio plantor. 
Nu skall vi se hur det går för Hanna…..


 Ja, grymt glad och nöjd är jag över rusten som var rätt dryg men egentligen superenkel för att få det resultatet. Så mysigt därinne att jag gärna lägger mig på sängen och kikar i hennes resemagasin. 

Så, då fick ni se hur slutresultatet blev.
Lugnt här idag. 
Inga nya målningsprojekt….
Skön söndag alla, kram på er!





1 kommentar:

Carina Forsberg sa...

Hej, supersnyggt blev det, men har vi kvar några antikaffärer i stan? Kramar