torsdag 19 juni 2014

En hel vecka sen sist.

Tiden går kan man säga utan att överdriva nämnvärt. 

En hel vecka sen sist. 
Vilken TUR att vädret för en vecka sedan var något helt annat. 
Solen sken och det var en underbar värme.
Jag blir bara så tacksam när alla elever kan få ha sina avslutningar i "finväder".

Tänk om det varit idag istället….

Idag gör det absolut ingenting att det regnar. En vanlig liten torsdag. 
Visst, vi har öppet, men tack och lov verkar våra besökare gilla lika mycket att mysa inomhus med tända ljus. Och jag tycker det är supermysigt med sommarregn.
MEN det får inte fortsätta mer än en dag - då är det liksom megarisk att det blir en följetong vilket är blä på sommaren. Vi håller tummen att det är över i morrn och det ser det ju ut som;)

Mycket supermärkligt dock att det sällan kan bli +20 och sol en midsommarafton. 
Är det liksom bestämt att man inte skall kunna sitta på en filt och "picknicka" då??
Så märkligt att min hjärna inte riktigt fattar det. Ofattbart helt enkelt.



I butiken är det full rulle. Grejer fortsätta förstås komma in och vi jobbar på. 

Faktum är att i tisdags firade vi 8 år. Helt galet. Det var ju en icke öppendag så vi skall se till att göra lite festligheter senare. Det är verkligen värt att fira - 8 år, inget jag hade i beräkningen när vi flyttade hit kan jag lova!

För den som är intresserad av mitt "lilla" målarprojekt kan jag upplysa om att det går som beräknat. 
Jag blir färdig till midsommar. Men shit som jag slitit….. och eftersom jag gjorde det på eget bevåg har ingen så mycket som antytt ett litet penseldragshjälp. Jag har stundtals varit mycket nära att kräkas på det hela. Förbannat mig själv, att jag bara tar tag i saker och inte inväntar "rätt tillfälle". Men saken är den att här inträffar aldrig det rätta tillfället. Då skulle det aldrig bli gjort. Är det nåt man vill göra är det lika bra att ta det när lusten är större än insikten om arbetsbördan. Då blir det som allra bäst. 

Inom ett par veckor är allt färdigställt och då skall ni få se resultat. Promise!

Vi har fått nåt av "rensningsmani" här i huset också. 
Gör oss av och säljer det mesta. Igår tuffade våran kära Chrysler iväg. Den behövs inte nu när vi inte har huset fullt av barn. Vi sålde en skinnsoffa för 500:- och den lycklige köparen blev överlycklig. Kul!
Adam har hjälpt mig att rensa massor. Så himla bra. 
Han kom på att vi borde ha loppis. 
Sagt och gjort. 
Vi bestämmer snart datum. Då får du också ta med dig ett bord och stå här om du har nåt du vill bli av med:)
Blir en lördag i juli. 

Nu måste jag fortsätta i mina förberedelser för midsommar. Mat skall lagas:)) Vi inväntar lite vänner som vanligt, så skoj så skoj.

Välkommen du som vill ha inspirataionspåfyllning och mys, öppet 10-18 idag. 
En lunch i Adams kafé kanske kan passa?
Kram alla!

1 kommentar:

Anna sa...

Trevlig midsommar till er på fina Smultrongården!
Kram Anna