fredag 6 juni 2014


GOKVÄLLER I STUGORNA



Har ni det bra? Här är vi väldans glada för denna klämdag. 
Det bidde en målningsdag istället för brunch. 
Så himla bra!!! Rycket med övervåningen jag längtat efter länge. 
Bort med det "ljusa-fräscha";) och in med FÄRG. Mums vad najsigt.
Färgerna jag har gått på ser ni här ovan. 
De allra ljusaste blir det. Inte den vita. 


Jag stod hela kvällen efter jobbet igår. 
Och i princip hela dagen idag. 
Förstås linolje och äggtemperafärger som har låååång torktid. Bara för att krångla till det lite….

Jag står på stegen högt upp i det blå och svajar. Så makalöst kul jag tycker det är att måla. 
Och shit vad det behövdes. Man ser det inte när allt står på sin plats men första penseldraget berättar att det borde gjorts för ett tag sen. Dock är det bara jag som tycker det. Maken tyckte det var bra som det var. Förstås;)))) 
Så då är det jag som får stå där och måla också. Skyll mig själv kan man säga. 
Jag får väl vara glad att han håller humöret uppe i alla fall - det blir ju rätt rörigt när man flyttar ut två rum. Kära nån - men det är bara att bita ihop - snart är det tipp topp. Hoppas jag hinner klart innan familjen tröttnat ur…..


Vilken fin nationaldag vi fick idag. 
Blå Himmel, falurött hus och svenska flaggan. 
Sommar - Sverige.
Blir varm i hjärtat - i hela kroppen - tacksam att bo i detta vackra land på denna vackra plats.

Välkommen till oss i morgon. 
Rostbiffen rostas i ugnen nu. Vi är laddade med lunch och fika. 
Kram på er. 

2 kommentarer:

Anna sa...

Nä, det blir inte så mycket bättre än så här :)

Annika sa...

Man ska vara rädd om sina intressen och därför utöva dem! Älskar själv att måla så jag tror jag förstår dig :-)
Soliga och varma kramar
Annika