fredag 5 december 2008

Hahahaha hohohohoho!

Jag vann!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Förstår ni - det var jag som vann!!!!!!!!!!!!

Familjens interna tävling. Jag kan tala om att det är stort, riktigt STORT!!!
Jag bor i en familj där man tävlar om allt. Precis allt.
Vem cyklar snabbast uppför backen??
Vem skottar mest snö?? (när den finns!)
Vem duttar flest gånger??
Vem gör flest armhävningar??
Det är så illa att Fabian (utan att själv fatta det sjuka i det hela) låter knivar, skedar o gafflar tävla mot varandra när han plockar ur diskmaskinen - jahaja, nu är det knivarna som leder - meeen gafflarna kommer snabbt inpå...

Visst låter det knäppt!!

Det är faderns påverkan. Han är gammal elitidrottsman. En nördig sådan. ALLT är sport & tävling. Jag vet att det är fler som följer min blogg som har likadant och vet exakt vad jag menar.
Det här huset liksom "lever sport" - fotboll & bandy (ja, alltså ute bandy = iskall bandy!)
sen ALL annan sport men i normal dos.
Det blir mycket tillsammans.

Det är mycket konstigt för oss som inte tänker allt i sport. Närmare bestämt lite halvknäppt.

Så denna interna tävling där jag vann oerhört stort - jag kan säga med en spjutspets
säkerhet - är jag så JÄKLA GLAD FÖR!

För er som inte vet, så handlar det alltså om att vi utlyst en familjetävling där vi gissar vad värderingsmannen värderar vårt hus till. Intressant eftersom vi då lånar till vårt drömprojekt.

Maken o jag var flera mil ifrån varandra.
Han trodde ALDRIG att jag skulle vara närmast. När jag till och med hade mitt i prick blev det tungt.

Vet ni hur tungt?? Jo då säger den arma kraken att han la sitt bud "så att jag inte skulle bli så besviken".

??????????

Vad han menar med det vet ingen.
Men egentligen hade ju han också samma svar som jag...

Vad säger man??

Hur som helst så har vi alltså i och med detta kommit
ETT STEG NÄRMARE. Även om det fortfarande är en jätte lång bit kvar så är väl det mest primära klart. Att se till att låna så man kan betala verkar ju ganska viktigt...

Så nu får vi se hur det går med den lägenheten vi vill ha.
Iiii, jag vågar knappt hoppas.... vi är en bit ifrån varandra om man säger så..
Ni lär bli underrättade!


I tisdags var Hanna o jag till Ikea.
Köpte värmeljus - det går åt lite - 70 förpackningar - vet ni hur tungt det är??

Sa till henne att jag så gärna ville ha en jeanskjol.
Skulle ju vara så himla snyggt till de nya Mollytopparna.

Hittade en som jag stormgillade på Esprit.
Igår kom då julkollektionen så jag fick prova direkt.

Så fort jag köper nya kläder så har jag dom på mig en två tre veckor i sträck. (Tvättar emellan förstås..) Oftast tycker jag så himla mycket om det nya så jag vill ha det hela tiden. Knäppt men så är det! Så nu får ni väl se mig med jeanskjol fram till våren...

Utan att överdriva så kan man ju säga att de nya Molly kläderna togs emot väl...

Fantastiskt kul eftersom jag själv också gillar dom så himla mycket.

I veckan har ytterligare julsaker kommit in.
Bl a hjärtbrickorna i zink som tog slut så snabbt.
Och god jul bokstäver och, ja, 3 stora pallar med smått o gott.

Så välkommen i morron, vi vältrar oss i julstämning o myser o eldar i spisarna!

Kom ihåg att det är extra öppet till 16.00.

TÄVLING: Har sett att det är så många som har tävlingar.
Kul att ge bort nåt till någon nu i juletider!
Jag ska nog också komma på nåt ska ni se!

Ha det bra & mys på nu med julestämningen, om en månad vill vi inte kännas vid det.
Så:
NJUUUUUUUT!!
Kram Eva

1 kommentar:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Så kul att du vann. Och det är klart att han sa så. Det tog väl hårt på manligheten annars ;)

Ha en skön dag

Kram Viveka