måndag 15 december 2008

UTLOTTNING & STORT TACK!!

Jag vill börja med att tacka alla mina fantastiska läsare.
Trots att mina inlägg verkligen är ojämna hänger ni träget med.
Och så många ni är. Helt otroligt.

Det var i maj 2007 som Lotta gjorde mig intresserad. Hon har själv en helt underbart inspirerande blogg. Jag har fått så jätte många användbara tips ifrån henne. Resor, böcker, filmer, recept, ja, det mesta.

Hon hjälpte mig att komma igång med min egen blogg.
Jag är ju ingen som på nåt vis tillhör teknikens under så det går lite si och så. Men det kan bara bli bättre kan vi ju konstatera.
Jag hade inget direkt syfte med bloggen.
Har bara alltid älskat att skriva. Vi bor ju långt ifrån nära & kära så jag såg väl min chans att dom kunde hänga med & se vad vi håller på med.

Det här är alltså ingen inredningsblogg.
Vet inte men det kanske ni redan förstått?
Däremot handlar den om vad som händer & sker här på Smultrongården.
Det kan kanske verka helt nördigt men att göra iordning på ett gästgiveri från 1700-talet och ha en butik där, det är så sjukt kul! Jag bara fullständigt älskar det!!
Och som det såg ut, kära nån. Ingen kunde tro att det skulle bli nåt av det.
Desto roligare...
Och det är ju ni som ser till att det är möjligt för oss att hålla på.
Det är jag riktigt glad för, tack!

På nåt vis har man ju ett behov av att det man skriver verkligen når fram till någon. Och det gör det ju tydligen, jätte kul! Fler o fler ringer el mailar el besöker oss o hänvisar till bloggen. Jag ska verkligen lägga ut mer "sakbilder". Men ni vet att jag vill inte riktigt att det ska vara nån reklamblogg, svår ekvation, men jag tror jag kommit på en lösning. Få se om det funkar.

Ibland får jag dåligt samvete för att jag inte kan visa upp mina inredningspyssel. Får för mig att min blogg också ska vara en inredningsblogg. Det finns ju så många som visar upp pyssel o knåp o knep och alla andra har ju så fina bloggar tycker jag. Men så kommer jag på att det är inte min grej. Men visst är det väl så, man tycker alla andra är så mycket bättre o man borde göra som dom...

Jag kommer att fortsätta min blogg på samma sätt som innan. Och jag är er evigt tacksamma som läser o följer det jag skriver. Tänker visa min tacksamhet genom att ge bort en av mina favoritnissar i julklapp till någon.

Det är så otroligt många som både ringt och sagt när dom kommer hit att dom gillar min blogg (vilket jag tycker är lite underligt...) och att dom alltid läser den. Jag hoppas verkligen att ni nu är med och skickar in ert namn så jag kan ge bort den här nissen till nån av er!

Ni som har bloggar kommenterar bara i det här inlägget att ni vill vara med eller i något av de andra inläggen jag kommer att skriva nu i veckan. Jag slår ihop alla och drar en vinnare. Ni som inte har bloggar mailar bara mig på mailadr som står upptill på sidan. Om någon vill kan ni även ringa så skriver jag upp er.

Utlottningen håller på till lunchtid på fredag. Vill hinna skicka paketet på fredag så ni får det innan jul. (Meningen var ju att utlottningen skulle skett under förra veckan, men tiden ni vet..)
Annars blir det ju ingen julklapp..

En helt underbar bukett

Det fick vi igår när vi hade adventsfika här. Tjejerna som jag jobbar med var här med sina män o barn. Jätte kul att träffa dom alla. Det blir ju ganska "nära" när man jobbar som vi gör. Vi är ju i vårt hem hela tiden och gör en massa grejer. Säkert inte helt enkelt arbetssätt.
Men dom det här är tjejer som är super duper bra och gör verkligen det bästa av denna ovanliga arbetssituation.
Ni skulle se buketten, helt fantastiskt vacker!!
Jag ställde den kallt i natt. Har man tur håller blommorna faktiskt dubbelt så länge så.
Och det vill man ju gärna.

Nej hörrni det här duger inte. Nu ska jag packa lite grejer som jag ska skicka till några av er så ni får det före jul.

Nästa gång mina vänner (förhoppningsvis redan i morron) återkommer jag med lite julklappstips.

Många många kramar från mig

45 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Eva,
Jag är gärna med på din utlottning
av den fina Nissen.
Jag har turen att bo i Örebro så jag har möjligheten att besöka dig titt som tätt.
God Jul och hälsningar Johanna

Signes Vind sa...

Gulle dig - vilka fina ord. Du är jätteduktig bloggerska och en helt otrolig inspiratör. Det doftar och känns när du bloggar - ditt språk är så rikligt och du kan verkligen förmedla Smultrongården.
Förstår att du har mycket nu i decembermörkret - själv försöker jag njuta mitt i stressen o tänka "jag lever här och nu". Kramar i mängd Lotta på Signes vind

Nettan sa...

Du var en av de första bloggar jag började att läsa & kommer att fortsätta så länge du finns =0).
Bor i trakterna runt Karlskoga, men har aldrig haft möjligheten att besöka dig =0(.

Klart man vill va med på " utlottningen " av din Nisse, har länge velat haft en sån.

Ha en skön vecka..
Kram Nettan

Butik Östergården sa...

Hej Eva!
Är gärna med på din utlottning. En sådan söt tomte vill man inte missa. Efter att jag och min kompis var till ditt Smultrongården har jag med glädje följt din blogg. Tycker det är bra som du skriver att det där med pyssel inte är din grej. jag tycker alla ska hålla sig till det dom gillar. På så vis blir det mer variation för oss alla att titta på. Skulle önska att jag hann till din butik innan helgen. Få ser hur det går.
Kram Helen

Efwa - Medea sa...

Klart jag vill vara med och tävla. Ser fram mot att fortsätta läsa din blogg och se hur planerna om Provence växer fram.
Snart är de klara med renoveringen i vårt hus i Provence. Vi väntar på bilder. Kolla gärna bloggen. =)
Kramar från Efwa

Sandra sa...

Ja, jag följer din blogg med glädje =) Är alltid lika inspirerande att kika in här. För att inte tala om att besöka din härliga butik IRL!

Jag är gärna med i utlottningen av den supersöta Nissen!

God Jul!
Kram Sandra

min lilla madonna sa...

Hej Eva!

Lovisa vill gärna vara med i utklottningen på den söta kaninen.
Ja snälla lägg undan en tidning till mig.

Ha en bra vecka i julstöket!
Kram och God Jul Alexandra

min lilla madonna sa...

Hej Eva!

Lovisa vill gärna vara med i utklottningen på den söta kaninen.
Ja snälla lägg undan en tidning till mig.

Ha en bra vecka i julstöket!
Kram och God Jul Alexandra

Anonym sa...

Hej igen!

Åh, en sådan fin tomte vill man ju inte missa... Vinner jag så ska han få sin hedersplats på min "Ställning" ;-) över vår spis!

Ha en bra fortsättning på veckan!

Mvh Camilla

Lise-Lotte sa...

Hej Eva
Din blogg vill man inte missa. Barnen och jag brukar läsa och kolla bilder tillsammans. Dom tycker så mycket om att åka ut till dig, dom vill gärna åka varje vecka men det är lite svårt med tiden. Det är kul att se på dina fina bilder i din blogg.

Vi är gärna med i utlottningen av den fina tomten. Vi älskar julen här hemma, alla tomtar, ljus och pynt är lika roligt att ta fram varje år. Sköt om dig, jag känner mig piggare kram från oss alla.

Anonym sa...

Jag vill självklart vara med i din utlottning och följer din blogg varje vecka.
Kram Susanne

Kannor och karaffer sa...

Här har man turen att komma in i en bloggutlottning - alltid skoj och det vill jag ju inte missa.

Blev glad när jag läste att du skall fortsätta med din blogg i "din stil" - det är det som är charmen - om alla bloggar ser lika dana ut blir det tråkigt och lätt en tävling att alla ska ha lika saker.

Jag gillar blandning och en personlig stil på inredning, livet och upplevelser.....

Gillar din blogg och läser gärna med om din passion för bakning, resor och inredning...

Var rädd om dig !

Kram Ann

Viveka i Bläckhornet sa...

Ojj vilken fin Nisse. Jag hör hur den viskar att den vill flytta hem till mig :)
Jag tycker mycket om din blogg.Den känns äkta.

Ha en fin kväll

kram Viveka

Lyckofröken sa...

Att du älskar att skriva förstår vi för vi älskar att läsa dina bloggtexter!

Jag är gärna med på tävlingen.

Kram A

mig & alice sa...

Hej hopp vännen!!

Jag lääääser ju din blogg jämnt...det vet du ju...så kanske, bara kanske jag har turen med mig denna gång.
Jag har ju inte någon direkt tur i tävlingar, utlottningar eller så, jag måste ju ha en otrolig tur i kärlek då istället, hehehe.
Är det inte så de säger??

Självklart vill jag ju med andra ord också ha en chans att vinna den söta Nissen.
Ha det så gott vännen så hörs vi ;-).

Kraam
Melinda

Kari sa...

Jeg abonnerer på din blogg og er derfor innom hver gang det kommer et nytt innlegg. Din blogg var en av de første jeg fulgte med på, du gir meg masse inspirasjon. Selvsagt vil jeg også gjerne ha den flotte nissen.

Julhuset sa...

Vill gärna vara med i din utlottning, läser din blogg regelbundet och skulle gärna titta in hos dig bor bara för lång bort.

Kram
Annika

LantlivsAnette sa...

Halloj där borta i Smultrongården !!
Åhhhh vilken underbart fin Nisse, honom vill jag gärna ha en chans på att vinna...jag är ju sååå förtjust i dessa ...
Klart att man vill följa din blogg..du har ju så mysigt...
Ha det nu så bra och jag hoppas att du hinner vila lite emellanåt
Kraam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken fin vinst, han ser ut att njuta där han sitter! Klart vi vill fortsätta följa din fina blogg, vad den än kallas! Och jag förstår det måste vara ett himmelskt nöje att ha butik och café i ditt mysiga 1700-talshus! Hoppas det gick bra med glöggen, jag hörde inget så då utgick jag från att du hade receptet, jag hade det inte på mej när jag skrev nämligen...Tat lugnt nu i julruschen, njut av ditt sagolika ställe! Mari.

Vita hjärtan sa...

En sådan fin liten tomte står på min önskelista till jultomten......kanske kanske kan jag vinna en?? Tänker i alla fall försöka!

Ha en bra jul!
Kram Annemari

r e b e c k a sa...

Hittade just till din blogg och såklart att jag vill vara med och tävla! :)
Nu ska jag kolla runt lite mer i din blogg. Ha en bra dag! :)

Tulipa sa...

Hej!Jag är en trogen läsare av din blogg sen länge, kommenterar inte så ofta , men det händer!Tycker att det är väldigt intressant att läsa om vad som händer på Smultrongården. Lite tips och ideér får man ju från överallt ifrån (har själv butik med blommor och presenter).Vill gärna vara med i din utlottning!Kram Tulipa

Anonym sa...

Hej Eva,

Jag vill önska dig en god Jul!!!

Jag tittar nog i veckan in och njuter en stund och luktar på din jul och tittar på allt vackert....

DU är jul för mig,
Kram
Anna-Lena

hemtrevnad marie sa...

Å, visst vill man var med i denna utlottning!
Har ju varit i din mysiga affär i somras...och skulle gärna velat dit nu i juletider..men tiden finns ju inte alltid....ha en fin vecka!
kramis

Alice sa...

Hej!
Det är klart att Nissen ska hem till mig!;)

Anonym sa...

Hej!
Jag adopterar honom på direkten!
Ha det gott!
Erika

mig & alice sa...

Hoho...nu har jag gjort inlägget om den 30:e.
Jag lånade lite Odd Molly bilder av dig...Hoppas att det var ok?

Kraam
Melinda

Villa Björkebo sa...

Såklart att man vill vara med i utlottningen. Följer din blogg med glädje. Lilla härliga Smultrongården och ett besök dit gör mej lycklig!
//Linda

Anonym sa...

Hej!
Vill så gärna vara med i ulottningen av den söta Nissen.
Följer din inspirerande blogg och gör besök hos dig/Er ibland. Finns inget mysigare shopping/fikaställe än Smultrongården...en fröjd för både öga, magen och framförallt själen.
God Jul
//Anna S

Britt sa...

Jag kan bara hålla med om vad du skrev jag tycker din blogg är trevlig och tittar in titt som tätt och så älskar jag afternoon the//Britt

Anonym sa...

Klart jag vill ha en chans på den fina nissen!

kul att du skrev så mycket.
jag har ju haft en lååång bloggpaus, men NU är jag faktiskt igång igen!

God Jul
ingela :)

Vita Damen sa...

Hej jag gillar ju oxå din blogg och din mysiga affär och vill ju vara med på lottning av Nissen..jennie Från Laxå.

Eddan sa...

Hej Hej!
Jag vill också ta chansen att vara med och slåss om lille Nissen ;-)!
Bor alldeles för långt bort för att kunna besöka din butik tyvärr men en vacker dag så.......

MVH Anette

Johanna sa...

Jag har följt med din fina blogg redan länge. Du är verkligen en källa till inspiration, tack för det!

Såklart vill även jag vara med i tävlingen, mailegs tomtar får en på så ryyysligt gott humör!!

Kram Johanna

Brunkullan sa...

Jag är jättegärna med och vinner den fina nissen:)

Du är inspirerande och jag har följt din blogg läääänge! Fortsätt blogga säger jag bara:D

Susanne

Anonym sa...

Hej Eva!
Ja, jag vill också vara med om Nissen, bara älskar dem! Man kan inte få för många av dem tycker jag!Jag ställer mig gladeligen på listan!!!!
Marie minlillaveranda

Vardagens guldkorn sa...

Å vilken söt nisse! Han skulle säkert trivas här hemma hos mig! Jag är gärna med!
Kram Linda

Madicken sa...

Jag skulle gärna vilja ha en liten Nisse som tar hand om mina Maileg-kaniner och Maileg-gris! De sköter sig inte riktigt! ;O)

Jag är gärna med och länkar till tävlingen från min blogg!

MVH
Victoria

Anonym sa...

God morgon.
Hoppas att det inte är försent att få vara med och tävla.
För tävla det ä livet de. Tack för komentar på min blogg, det känns bra att man är välkommen i "heminredningsbutiksgänget".
Snart är det dax för skön julledighet.
Kram Nettan mamma lycklig

GårdsLyktan sa...

Hej Eva!
Jag vill jättegärna vara med i din utlottning. Har tyvärr inte haft tid att besöka dig i höst, men hoppas det blir till våren.
Kramar från Sabina i Lesjöfors

Marie//Tekla Maräng sa...

Ohoj en sådan härlig utlottning vill man inte missa. Njuter fortfarande av din härliga smultrontvål.
Kram Marie (i skarpnäck) har egen blogg nu.

Tiol sa...

Jag vill jättegärna vara med i utlottningen av denna fina Nisse:o)

Vilken fin och härlig blogg du har, kram........TINA
min e post:
tina@olandersresidens.se
EN riktigt God Jul till dej.

Ingela la la sa...

Jag har ju nyss hittat hit. Får man vara med och tävla ändå? jag vill ju gärna vinna en liten tomte :)
Jag gillar verkligen din blogg och precis som du så har eller hade jag inget speciellt syfte med bloggen, det är bara så himla roligt!

Ingela

Lisa sa...

Hej!
nu närmar sig julen med storm steg, ska fixa granen i helgen å skinkan, handla dom sista klapparna och så in dom. sen skan man för hoppningsvis njuta!

Lilla tomte nissen är varmt välkommen att bo hemma hos mig =)

God Jul!
H Lisa

ANNIKA sa...

är jag för sent ute för tävlingen ?
gustafsson.57@hotmail.com