måndag 1 december 2008

Sann Lycka
Miljoners Grattis till Dig Joanna!

Igår ringde min mor o sa:
-Skynda er titta på bingolotto. Det är nån från Dyltabruk som kan vinna pengar!
Budskapet gick ut i hela huset och på 0.0 sekunder satt vi alla bänkade framför tv:n.


Där står Joanna som bor här i Dylta.
Hjälp vad nervöst det var!
När hon vann 250 tusen sprutade tårarna på mig. Sen när hon vann 1 miljon tjoade & hoppade vi alla. Jisses vad kul det var!

Att se nån bli så himla glad är väl ändå helt underbart!

Joanna var här senast på teapartyt för nån vecka sen.
Nu ska jag verkligen gå & gratulera henne.
Ni som inte såg, se Joannas nervpirrande tävling genom att klicka här.



Det blev pepparkasbak för oss igår.
Men bara början...
Vi får väl se när fortsättningen kommer!
Hej på er så länge,
kramar Eva


6 kommentarer:

Majas mammelucker sa...

Hej Eva!
Vad roligt för din granne att hon vann..alltid kul när man känner någon som vinner det unnar man dom...jaha du började med pepparkaks baket vad du är duktig...mina är så stora nu så vi hoppar över det...har varit ner på stan och köpt lite saxar och stämplar och änglavingar dom är såå fina får se vad som kan hända här då..lite pyssel ska jag nog hinna med...hade gott!
Kram Maria

Signes Vind sa...

Så kul att hon vann - hoppas hon gör något riktigt kul för pengarna!
Vill gärna se pepparkakshuset färdigt - kul att du fotar så mycket nu för tiden så jag kan följa dig.
Kram o ha en bra vecka / Lotta

kardemumma sa...

Det stämmer nog att hon var mörk och hon var din kompis och brukade hjälpa till ibland :)
Jag tittade nog mest på träskorna!
Jag var själv nere Örebro förra sommaren och hade ingen aning att ni fanns -tyvärr!!
Vi besökte CE inne och ute som var en trevlig butik!
En otroligt vacker stad ni har!
I Ljusdal nära Järvsö finns vi.
Kram C

LantlivsAnette sa...

Åhhh jisses vad härligt...vilken julklapp hon fick, hoppas att hon köper sina Julklappar hos dig...mååånga...
Åhh ett pepparkaks hus, det vill jag också göra iår, jag har aldrig gjort ett...få se om jag ska prova..
Ha det gott
Kraam Anette

livet på utanäs sa...

Hej du !

Ja, visst är det roligt när man verkligen ser att personen blir glad , och fast man sitter hundra mil ifrån och inte har någon aning om vem människan är blir man lika glad (nästan i alla fall )... kul...

Lycka till med pepparkakhusbaket , nu är mina barn stora, så jag har tillfälligt lagt ned husbakandet till nästa generation , fast nog blir man lite sugen ... vi får se ...

MVH Sussi O

Englas Skafferi sa...

Vilken härlig granne - en sån människa som man verkligen unnar en miljon, fast jag aldrig träffat henne! :-) Tärarna sprutade på både mig och min gubbe när vi tittade på inslaget - facinerande!

Allt gott till dig idag!
Ingrid