tisdag 16 december 2008

Jisses Amalia!!!


Vad himla skoj att så många vill vara med att vinna.
Kom ihåg att du som vill vara med har till fredag lunch på dig.

Nu är det så att jag råkar veta att massor av mina läsare inte skrivit upp sig ännu.
Ni är alla lika välkomna att vara med!!!

T.ex Lisa i Gysinge som jag inte hade en aning om att du visste om min blogg.
Eller fru Lena själv som förmedlat..
Barbro på Guldfynd, Åsa i Bollnäs. Hahaha, jag vet nog att ni har koll på oss!
Häng på vettja! Lika många har mailat så det går finfint.

Jag tror att jag ska göra nåt tröstpris. Har alltid haft svårt för EN vinnare. (Är som ni vet ingen tävlingsmänniska - jag vill att alla vinner!)

Idag skulle jag visa lite julklappstips:

Det har kommit två nya kompisar i Smultronserien från Björk & Berries.
Body Lotion och shower gel. Jag behöver nog inte säga att det doftar ljuuuvlig!
Perfekt att ge något ur serien som gåva.
Våra smultrontvålar är alltid lika populära.

Bilden högst upp är från mitt nystädade skafferi och det är jag mäkta stolt över!!!
Därinne råder alltsom oftast en smärre krig...
Kakburkarna är från Maileg och vem skulle inte bli glad över en sån i present??

Gärna fylld med nåt smaskens som givaren egenhändigt tillverkat.
Kanske från Leilas julprogram på onsd el. torsd??

I år ser godisbordet ut så här:


Det nya bordet som inhandlades i Stockholm fick den äran att agera sockerbomb i år.
I fredags var min kompis Anna från Nora här och vi tillverkade en del massa smask.
Hennes lille 6 månaders Emil var också med. Kul, kul!!


Jag har ju burkmani så det hittar man överallt här hemma.
Har dom här i alla storlekar. Perfekt till alla bakprodukter som vi använder.
Den jätte lilla silverljushållaren är perfekt när man inte vill ha någon stor ljusstake.
Självklart säljer vi allt i butiken.


En liten Nisse passar perfekt ihop med godsakerna.
Glasskålar, trots att dom är nytillverkade, ser så gammeldags & fint ut tycker jag.
Du hittar massor av sånt i butiken eftersom "bakupplägg" är min stora passion.
Tryfflarna är med amarettosmak och mycket, mycket goda!

I morron berättar jag om när Melinda & jag ska ha en trevlig liten träff.
Gå gärna in på hennes blogg & kika redan nu.
Kram & Godnatt!

14 kommentarer:

Signes Vind sa...

Ja tack jag tar gärna en sådan god chokladsak med silverkula på - otroligt vilket gottebord - det bästa jag sett ;-))
Har du några specialrecept att tipsa om? vill gärna pröva något nytt till jul. Köpte Julgodisboken jag tipsade om för ett tag sedan men har inte hunnit göra något än - det får bli till helgen.
Kram / Lotta

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Det var nog det pampigaste gottebord jag sett! här skulle jag aldrig kunna ha det stå framme sådär,det finns nämligen en här i familjen som skulle äta upp det innan jul,och det är jag,jag kan knappast baka utan att äta upp hälften av det jag gör,jobbigt men sant.Det ser ju så snyggt ut att ha det stå framme sådär!
Kram Marlene.

Brunkullan sa...

Å vad mycket gott! Och kakburkarna vill jag ha! Var har du fått tag på dem?
Ljuvligt!

Susanne

Galleri Hönshuset sa...

hej. Underbara socker bilder =) Ser framemot o få träffa dig och titta på fina kläder hos melinda. Ha det gott. Kram Pirre

Anonym sa...

Hej Eva
Det Är klart man vill vara med på utlottningen har ju haft tur föru hos dig.Men oj vilket läckert gottebord. Kram/ Kristina

LantlivsAnette sa...

Ojjj..ojjj..här är det godsaker på gottebordet..skulle jag duka upp ett sånt bord så skulle det garanterat vara slut lååångt före julafton hos oss..gottegrisar som vi är..
Du , Ewa får du hem klänningen Berry dress nr 974 i chalk..den är ju sååå gudomlig..vet du priset, kanske vi köper varsin jag o syrran..skulle ju vara fin att ha då dottern tar examen nu i Juni..eller hur ?
vad himla roligt att du ska till Melindas butik och gästspela..sååå roligt..lycka till !
Kraam Anette

Jessica sa...

Hej,
vill gärna vara med i utlottningen!
Vilket godisbord ni hade! Smarrigt!
Kram
Jessica

Butik Östergården sa...

Vilket godisbord! Kakburkarna var ju hur fina som hälst.
Har gjort julgodis. Men inte i närheten av dina konstverk.
Ha en härlig dag!
Kram Helen

hemtrevnad marie sa...

Å himmel...nu dreglar jag ner tangentbordet...bäst att raskt ta sig härifrån....kramis

Ingela la la sa...

Men vilken härlig blogg jag hittade nu! Jag har en sån smultrontvål, luktar underbart!
Nu ska jag kika vidare.
Jättefina burkar oxå!

Ingela

Marits vita skrin sa...

Hej hopp.
Jag är en av tjejerna som kommer till Melinda den 30:onde kl 13. Jag bara undrar om den där blusen som egentligen skulle tas ur sortimentet följer med dig till Säter;)
Jag har velat haft en ända sen jag såg en på Malou på tv för längesen.
Ta gärna med en vit i stl M till mig.

Kram från Mig /Marit

Anonym sa...

Tänk vad internet kan visa oss! Idag har jag hittat till dig som jag inte hade en aning om, så till sommaren när jag kommer hemåt då kommer du att få ett besök..
Carina

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj, oj , oj vilket godisbord, snålvattnet rinner!!! Så läckert och ja, vilka otroligt fina kakburkar i ditt skafferi, såna skulle jag vilja ha!!!

Tack för inbjudan till Melinda, jag skulle gäran komma, om jag kunde men dessvärre väntar nog jobb den dagen... häftigt att du komer med dina cvackra Mollykläder! Nje, jag jobbar dessvärre inte ngt på Gruvgatan nu innan jul, hann få annat jobb som gick före.-..ha en riktigt mysig och GOD JUL i Sandviken!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...visste väl att jag glömma kommentera ngt, den smultronserien verkar helt ljuvlig, skulle inte ha ngt emot att vare sig få el ge bort det! Fina förpackningar också!