lördag 17 april 2010

Hejsan hejsan Hanna här!

Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa på Smultrongården eller mamma och pappa är inte hemma men här ute är jag i alla fall! De skulle ha landat vid 4 i natt men efter vulkanutbrottet på Island är det ingen som vet när de kommer. Alla plan är som bekant inställda så vi får se när och hur de de kommer... Man hör de sjukaste historierna om folk som försöker ta sig hem, nån som tagit taxi från Spanien tror jag, 38 000 kr, heeeelt sjukt! Riktigt tragiskt när det händer sånt här... Verkligen hemskt, ställer ju till extrema problem för alla resenärer och verkligen hemskt ekonomiskt sett också. Hörde att Sverige förlorar drygt 1 miljard i export varje dag! Helt sjukt! Dock lite fascinerande måste jag säga, vi människor försöker påverka allt runt omkring oss men nu står vi helt utan makt, kan inte göra något, bara att vänta och se hur vulkanen beter sig.. Mamma och pappa känner dock kanske inte likadant!?!

Idag har vi haft öppet som vanligt här ute på Smultris! Måste säga att det alltid är lika roligt att komma ut, hinner som sagt inte vara här så mycket som jag skulle vilja. Så mycket fint som kommit in, riktig vårkänsla!

Kan meddela att det går bra i skolan, peppar peppar ta i trä! Hade tenta igår, i redovisning, debit hit och kredit dit sååå skönt nu när det är över! Var inte det roligaste enligt mitt tycke, förra delkursen marknadsföring var mycket roligare. Men men nu är det över!!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjp8vuF3jVh4c71sgsxHAnB-vriD9laZaddOeajK82hkgB0EO1jljxFsVDJFOkfd4p_rqb_GURBqXCQ4zys6mgGR1dlLcWg0PDtJwwin4W9gO3cbpVVjra2TmBK2ezGZ5OOo1i81cVN6Fk/s320/pluggh%C3%A4st.jpg
Mitt nya jag, en riktig plugghäst!

Nu ska mormor och jag göra varmamackor i ugn och sätta på en film tror jag eller kanske kolla om det är något bra på tv. mums! Bara mormor och jag hemma, Fabian sover hos en kompis och Adam är på bio så det blir lite mormor och Hanna mys nu! Kramar från mig!

2 kommentarer:

Hus och Rum Shop sa...

Det låter som ni får en trevlig kväll med mys.
Hoppas tentan gick bra!

Hälsn Annica

Photo by Maria sa...

Inför vulkanutbrott och andra naturkatastrofer står vi maktlösa..
Jag har en svåger med familj som fastnat i Thailand, de vill ju bara hem nu..

Ha en bra natt och en härlig söndag..

Kram Mia