fredag 2 april 2010

TRÄSKOTAJM!!!

Nu har det äntligen kommit in fler modeller & sorter av träskorna.
I år kommer många fötter att få gå i härliga, fotriktiga och sköna träskor.
Många har anammat träskomodet. Härligt tycker jag för jag älskar verkligen träskor.
Synd bara att jag är fullständigt HELT ENSAM om det i Frankrike. I alla fall har jag inte sett en endaste människa med träskor där vi är. Alla går i sina nätta små pumps på kullerstenarna.
( hur lätt är det på en skala???!)
Trots det fortsätter jag med mina träskor. Jag får många blickar när jag har dom på mig. Vet inte om det är positiva el. negativa tankar dom tänker... men jag kan nog tro att vissa gärna skulle släppa sina fossingar fria i sköna träskor med mjuk gummisula. Skulle vara kul att provsälja därnere och se om dom hissar eller dissar.

Du som beställt svarta träskor till flera på ditt jobb - dom har också kommit.
Fick ej tag på dig igår - så om du skulle läsa det här vet du att dom är på plats nu.
Vet ni vad - nu ska vi ut i vår trädgård=))
Har bestämt mig för att den ska få lite omhändertagande i år. Kan behövas, ojojojoj....
Ska ta en snabbing till grannen också - vi ska ta in & ut deras hästar några gånger nu i påskhelgen. Kul, kul tycker vi!
Ät nu en massa smarrigt påskgodis. Det är ett helt år till nästa påsk...
Men hörrni, måste bara kolla - var det ett aprilskämt det där med sockerskatten, eller?
Pratade med några kunder igår och vi var inte säkra. I och för sig låter det sunt, dålig hälsa kostar ju staten massor, men jag är verkligen inte säker. Nån som vet??
Ha en skön & lååååååångfredag,
kram kram Eva

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Fast i vår ände av Provence har jag faktiskt hittat träskor i en skoaffär i Aix. Men ni bor ju i de exklusivare delarna. =)

Gillar de rosa trällerna mycket. Jag har ett par röda men "behöver" nog fler.
Kramar

Photo by Maria sa...

Numera är ju träskorna så fina, annat när man var liten och de fanns i enbart svart, brunt och vitt..
Du får föra in träskorna i Frankrike med så du slipper känna dig ensam :-)

Glad Påsk p dig..

Kram Mia

Lillan sa...

Åååh, vilka underbara träskor!
Ska det bli en tripp till ut till dig?
Tack för senast, urnöjd med blusen/tunikan.
kram
Caroline