söndag 11 april 2010


På väg....


Sitter i bilen på väg upp till Arlanda. Känns alltid lite overkligt när vi är på väg till vårat alldeles eget boende i Frankrike.


Helt ärligt är det så overkligt att jag inte riktigt fattar det riktigt än efter drygt ett år.




Först när vi kommer med bilen uppför dom slingrande vägarna förbi St Paul de Vence och senare Vence, utanför City Historic då får jag värsta fjärilarna i magen och hjärtat blir så lyckligt att det nästan svämmar över. Och ögonen tåras när jag ser "våran" portal som är byggd på 1200-talet. Så gammal och ruffig och underbart vacker!




Sen att sätta nyckeln i låset i dörren och mötas av doften.

Min franska trapphus doft. Mmm så god!

Gå upp till vår, alldeles alldeles egen dörr, som Adam och jag har slitit med för att få tillbaka den gamla fina spegeldörren som fanns längst under nånstans... där vi satt upp en affisch som vi fått på ett galleri i vår by, som passar så bra till färgen vi målade dörren i, då håller fjärilarna låda igen kan jag lova!!




När jag sen vridit om nyckeln i låset som en av våra gäster fixat iordning, och vi kommer in i lägenheten och jag får säga: Hej min underbara lägenhet, vad jag har längtat efter dig!

Då är lyckan total!!! Jag får aldrig nåt svar men jag vet att vi är efterlängtade också, det känns...
Självklart är jag varje gång rädd att nåt har hänt, vattenläcka, inbrott, förstörelse av nåt slag, mm mm...
Sånt tänker man väl alltid på, men det känns så viktigt att inte låta dom känslorna ta över och släppa fram dom positiva istället....
Ha det nu toppen ni alla!
Har hört att åtminstone i Örebro skulle det visst vara strålande sol och varmt nu i veckan.
Jag googlar alltid på Vence väder och där är ett ATTANS LÅGTRYCK på G in efter närmare 3 veckor med 20 grader varmt....
Inte många procent solchans under just dom dagarna vi är där.
Hahaha, om man inte ens blir knäckt av det då har man ätit
ProvenceLyckoPiller:)))
Och det har jag gjort....
Ger er alla en sån lyckokram också!
Eva

7 kommentarer:

Unknown sa...

Hej

Visst är det underbart att känna en sådann lyckokänsla.
Ha en underbar ledighet
Kram

lilla strandkulla sa...

Oj då lyckos dig Eva.. det låter skönt med 20 grader även om det inte är så mycket solsken..nu kan jag meddela att solen skiner hemma men det är bra 5 grader varmt än så länge..ha det så bra!!!

Photo by Maria sa...

Ha det nu underbart i er lägenhet i Frankrike..

Kram Mia

annika sa...

Eva...vad du skriver bra om hur det känns att komma till Vence. Ha underbara dagar där. Vet att du njuter och mår bra.
Kram annika

by.hårenberg sa...

Bonjour!
kan knappt finna ord för hur lycklig man är när man närmar sig den franska gränsen..... förstår din lycka! och inte alls avundsjuk;-)
krami å hälsa la France
/la petite perle

Efwa sa...

Hoppas ni får njuta av lite sol! Hos oss lite västerut är det sommarväder just nu och alldeles, alldeles underbart!

Eva Agnes sa...

Hej Eva!
Det var nu längesedan jag besökte dig men blev glatt överraskad av ditt underbara smultronställe i Provence. Jag blev lite intresserad av det faktiskt eftersom jag varit i St Paul de Vance en gång tidigare och njöt i fulla drag.
Det kostar 3500:-per vecka??
Vilka flyger på Nice? Det kan jag förstås ta reda på själv.
Kramar Eva Agnes