söndag 24 juli 2011

PASS sa jag idag.....

Min kära familj har åkt till Vingåkers Outlet.

För mig finns inget annat ord än PASS på det! Har ju aldrig någonsin gillat handel i stora opersonliga lokaler. Ännu mindre en dag som denna då det kommer regn emellanåt. Troligtvis är dom inte ensamma att göra ett besök där idag. Huvva, skräck för mig!

Småföretagare som jag är, är jag rätt noga med att gynna "små" butiker. Jag gillar "personligheten" med små privatägda butiker. Ingen enkel match att hitta dom nuförtiden. Bara att ta en tur på stan som jag själv inte bor långt ifrån.

I år har alldeles för många småbutiker fått lägga ner här i stan. Oftast öppnar någon kedja i dessa lokaler. Sååå tragiskt!

Så jag valde att stanna hemma och jobba med papper. Jag älskar ju mitt jobb så jag tycker att det är skoj:)

När dom kommer hem blir det FILMTAJM. Ett intresse som ALLA i familjen gillar. Tur det;)

Innan dom åkte idag gjorde Adam så goda mackor åt oss. Mormor & morfar är som värsta kantarellhundarna och vi hade turen att få oss färska, goda, smaskiga smörstekta.

MUMS vilka läckerheter vår svenska natur bjuder på:))

Ha en riktigt skön söndagkväll i vårt härliga sommar Sverige!
Kram på er,
Eva

Inga kommentarer: