tisdag 26 juli 2011

Sjökrogen

I dag bär det kanske av dit på en liten utflykt.

Det är massor av år sen vi var där. Vi hade beställt handgjorda dubbeldörrar hit till huset som killen som ägde Sjökrogen hade gjort.

Dörrar som f ö nu sitter i nya Smultris entrén.

En makalös personlighet han och hans fru. Dom bjöd oss in i sitt hus som var från 1800-talet. Vi som ääälskar hus var inte sena att tacka nej!

Och jisses amalia säger jag bara!!! Kära nån vilket hus. Förvisso inte färdigrustat då men det vi fick se var så rackarns läckert!

Killen - en entreprenör i fingerspetsarna. Av någon anledning gick nåt snett så familjen har det inte kvar. Men alla de visioner han hade är nu slutförda och det är ett KANONSTÄLLE.

Ingen lätt match att vara sann entreprenör i Sverige. Och allra helst då inte i Örebro. Inte många som klarar grusgångarna som läggs ut....

Hur som helst ska det bli skoj att komma dit och se det igen. Ska ha blivit hur fint som helst. Och maten är visst sagolik.

Inte så konstigt, en av dom är en riktig "vassing" från Örebro. Magda & jag var hem till honom i vintras och gjorde reportage. Matintresserad som jag är har jag kunnat lyssna på hans matprat i veckor!!

Frun är en hävert på inredning så det får ni se i Lantliv i vinter.
Såg att killen som fotat Sjökrogen är samma fotograf som varit hit och fotat vårt hem 2 ggr. Tjejen som är marknadsansvarig var hit till oss förra veckan. Hon berättade att hon köpt bävernylon overaller av mig för 20 år sen när vi bodde i andra huset.

I Örebro känner alla alla......

Jag tar med kameran och fotar nån smarrig maträtt:)

Jag ska förstås också förbereda inför den nya grejen i morron...

Kram på er!
Eva

Inga kommentarer: