torsdag 18 april 2013

Grönt är skönt


Har beställt en massa sköna fina blommor nu på morgonkulan. 

Känner att det blir lite hejkon bejkon att komma hem till 98 miljoner nyanser av grått när man blivit färgboostad de senaste tio dagarna. 

Det är ju där mitt största problem ligger. 
Färgen och mörkret. 


Här i La France är så mycket färger och ett sånt fantastiskt ljus att hjärtat nästan brister av lycka. Och jag (som alla andra) trodde nog att det skulle vara vår i morgon när fötterna når svensk mark igen - men som det låter kan jag ta min långnäsa och gömma mig, hmmm det var ju synd.

Hoppas jag kanske kan ta med nån liten gnutta av all det som varit under dessa dagar. Här har varit bättre väder än den normala svenska högsommaren bjuder. Och det var ju trevligt för den kan ju som vi vet av tidigare erfarenhet utebli. 

Jag letar mig grön efter en ny leverantör - och just i skrivande stund kammar jag noll. Men med lite tålamod skall det nog gå vägen. Skulle vara så skoj att addera lite nytt till Smultris. 

Det är inga stora grejer - vad jag förstår av tjejerna därhemma får vi nog inte plats då..... 

Nu är det bara ihoppackning som gäller och sen bär kosan av mot lovely Sweden igen. 
Härligt det med!

Idag har vi som vanligt öppet till 18 och på lördag 10-15. 
Som alltid.

Allt gott!
kram Eva

1 kommentar:

Anonym sa...

Far too many children become the victims of abuse, neglect, or abandonment and then sadly, often they become wards of
the court who will eventually determine their fate.
This glass would cost less than $1000 and would be available to almost all the people in Britain.
I want to mention a part of the Prime Law (Twelve Visions Party)
which is part of Neothink.

My blog post - sysadmin.sat.qc.ca