måndag 1 april 2013


FF = Fransyskan fixar;)



Nästa tisdag drar vi till La France & fotar till nya boken.
Den här gången ville få med några fina recept från något läckert kafé.

Hanna gjorde high score deluxe kan jag meddela!!!!

Killen som varit Head Pastry chef på Sketch i London (det Hanna & jag besökte i januari) har öppnat nåt urläckert ställe i Nice. Hanna har ju varit där nån gång och ätit och fikat och nu har hon frågat om dom har lust att hålla tillgodo med något av sina favoritrecept samt att det skulle fotas.
Heeelt makalöst kul att vi ska få komma dit!!!!
Vi gör det direkt vi landar. Lika bra att köra på på störten. Här vilar inga halta löss om jag säger så;)


kan du läsa mer om superbagarkillen och hans tjej.

Här är det alltså full rotation både på det ena och andra under ledigheten alltså. 
Idag skall det bli lister i diskrummet och på toaletten i Smultris.
Fortsätter med äppelträdsklippningen och lite annat trädgårdsfix.

Sen pratar vi i cyberspace med våra kära barn.

Den här dottern har flyttat i helgen. Familjen har äntligen flyttat till ett område där det finns en massa andra aupairtjejer, så Stina är överlycklig:)


Det skulle vara så himla roligt att åka och hälsa på henne. 
Vi har ju inte setts sen i januari. 
Hanna har vi träffat en gång i månaden så det känns inte alls jobbigt. 
Men det skulle vara extremt kul att träffa Stina. Tyvärr har biljetterna blivit dubbelt så dyra sen jag började kolla när hon åkte i januari. Känns surt. Plus att min lilla bok kommer att kräva massor av jobb den närmaste framtiden.....

 Stinas supergulliga tvillingtjejer som hon passar - bilderna är klickbara.
Klickar du på bilden får du upp en likadan bebis till;))


Igår när jag hämtade Adam efter hans träningsläger i Berlin höll jag på att kräkas. 
Han hade av olyckshändelse ramlat handfallen på en heltäckningsmatta och "bränt" sig i halva ansiktet. 
Han var bandagerad som Hannibal Hector - HELT VIDRIGT alltså!!!!

Känslan när jag först såg honom var så hemsk så det går inte att förklara.
Såna gånger är man såååå makalöst glad att inget värre hänt.
Sen när vi kom hem och tog bort bandaget var det inte alls så farligt som det såg ut. 
Puh, pust, stön & stånk.
Men i natt har jag haft vedervärdiga drömmar om mina barn. Usch och fy och blä säger jag bara. Alltid är det nåt.... innan han åkte gjorde han en lättare operation i en tå också så tån har varit i paket. Jaja, som sagt - alltid är det nåt. Skön, härlig påsk med svärföräldrarna och gamla mormor men gräslig på så vis att 75% av barnen befunnit sig i olika länder. Hoppas det var första och sista gången!!



Stina hon har ärvt mitt sjuka intresse för papper. 
Vi kan vara i en "pappersaffär" i timtal.
For sure!
Jag kan bara tänka mig vilket himmelrike hon har overthere nu:)
Och se så himla fina påskkort hon gjort.

Jätte fina är dom inuti också. 
Vilket pyssel, knep & knåp:)

Nu skall jag joina gubbarna ute i fågelsången.
Här känns som det är nån typ av kvitterorgie nu. 
Alla bördisar kanske fått pippi;))

Tjingeling!

Inga kommentarer: